Jag blir alltid väldigt glad när jag ser att Pellesoft.nu blir sponsrade av både privatpersoner och företag. Nu när Microsoft ska börja sponsra är det verkligen jätteroligt och kommer troligtvis innebära en ytterligare utveckling och förbättring av siten. Hej, tvärtom - Microsoft går in som sponsor som vilket företag som helst. Då det gäller försäljning av Pellesoft-produkter jag skulle nog vilja köpa en everglide-musmatta med pelleloggan på, De 50 t-shirts som trycktes upp gick åt, så det gick bra. Dock blev mer arbete än jag trott. Bara portot blev 5-600 kr och sen kuvert på det osv. Det gäller att hitta bättre hantering för detta i så fall - men jag är nöjd med att ni blev nöjda!! (jag har inte än fått någon negativ respons i alla fall).Pellesoft.nu + Microsoft = Microsoft?
Frågan är nu bara hur stort inflytande Microsoft kommer att ha. Kommer vi få skriva starkt MS-kritiska uttalanden? Kommer vi få diskutera andra programvaror?
Eller blir pellesoft "en del av" Microsoft?
Blir det på det viset så kommer åtminstone jag tappa lite av upplevelsen av pellesoft. Jag kommer nog fortsätta komma hit, men knappast med någon iver att diskutera något...
/Niklas JanssonSv: Pellesoft.nu + Microsoft = Microsoft?
Jag tog kontakt med dom och de visade stort intresse att försöka hjälpa till i den mån de kan. Dom har inga krav på att förändra eller styra pellesoft i någon form utan vill vara passiva och är noga med att säga att dom inte vill styra och ställa, utan endast vara ett stöd för en mycket bra hemsida.
Det bästa erkännande en hemsida kan få är ju givetvis att källan går in och sponsrar och uppmuntrar de som arbetar med och för deras produkter. Så personligen är detta jätteroligt och de som gynnas mest är givetvis alla ni medlemmar.
Att få en sponsor som vars intresse är just programmering medför alltid positiva möjligheter för mig som driver en hemsida att kunna göra mer intressanta tävlingar, få medel och stöd för ideer som både jag och ni andra har för att upprätthålla intresset att återkomma.
Microsoft ger mig inga finansiella medel privat utan de medel dom ger, går direkt tillbaks till er. Att ni blir bonusmedlemmar är de enda medel som pellesoft får in pengar på samt viss reklam i nyhetsbreven och i vissa fall % på försläjning av vissa produkter på pellesoft.
Hälsningar
/Pelle JohanssonSv: Pellesoft.nu + Microsoft = Microsoft?
så undrar jag hur du tyckte att t-tröj-driven utföll.
Har du planer på fler liknande tilltag, typ musmattor,
kaffemuggar, eller andra måste-prylar, med Pelles-tryck?
/ChristerGbg
Sv: Pellesoft.nu + Microsoft = Microsoft?
jag tycker personligen att tygmattor är tråkiga, och blir lätt skitiga och lossnar.. PSv: Pellesoft.nu + Microsoft = Microsoft?