Det är ju trevligt att dom vill vara här och svara på frågor - men jag blir lite rädd också... tänk om det blir FÖR proffessionellt och kommersiellt till slut. Dom är väl människor dom med, det är dock bra att få in lite proffs ibland med... Jag känner en på MS, fast han är inte Undrar just... hur märker vi ett de är här? Syns det i listan med någon markering? Det stod ju att de skulle vara här vissa tider - vilka då? Kunde ju kanske vara bra att veta när man ska "passa på"... Hej. Jag svarade på ett annat inlägg lite längre upp som svenpon initierade. Jag måste medge att jag blir lite förvånad när du undrar om man kan chatta som vanligt? När vi pratar om pellesoft så är allt precis som vanligt, lika trevligt, lika socialt och galet på chatten under kvällarna och till och med samma frågor i forumet mm. jag tycker iaf att det är jättebra att de är här , förutsatt att de svarar på allt :-) Ja, jag tycker också att det är bra att de är här - jag skulle gärna vilja att de bosatte sig HEMMA HOS MIG dock hahaha.... Klart bra att det kommer lite "tungviktare". Ethár : Tror du inte har så mycket nytta av en MS tekniker om du ska lära dig Java.. MS jobbar inte i java helst och inte jag heller :) .. Varför jobba i en slutet system för? :) Nä, det förstås... fast jag troooor ju att alla "ni programmeringsgrabbar" kan både det ena och det andra. Friends, >Ethár : Tror du inte har så mycket nytta av en MS tekniker om du ska lära dig Java.. MS jobbar inte i >java helst och inte jag heller :) .. Varför jobba i en slutet system för? :) Får man köpa billiga Microsoft-kläder nu då? Det har jag alltid velat ha! Åhhhh, tack och lov att du OCKSÅ kan om JAVA. Till Microsoft: BTW: jag tillhör alltså inte de support tekniker som ska visa sig här på Pellesoft. utan är här för jag gillar Pellesoft och försöker framförallt förstå vilka vardagliga problem utvecklare har. Sen pitchar jag gärna in då och då med en hjälpande hand om jag kan bidra. Ja som du ser verkar deras största problem vara att dom inte vet hur man köper kläder som inte färgar samt hur normala tvättråd skall efterlevas :-D Vill bara försvara mig med att jag som programmerare inte är van att följa ANDRAS instruktioner (tvättråd) utan hellre skriver EGNA... eh... ;-) Jag får samma sura uppstötningar när jag hör Microsoft <Ironi> SvenPon,Ang. MICROSOFT teknikers besök här på PelleSoft
...så att man inte kan ha de "trevliga snacken om annat än programmering på chatten tex).
Jag röstade i alla fall på "positiv" när den där undersöknings-pop-up-rutan dök upp på mitt fönster.
Vad tycker ni andra?Sv: Ang. MICROSOFT teknikers besök här på PelleSoft
Sv: Ang. MICROSOFT teknikers besök här på PelleSoft
en av de "utvalda" :DSv: Ang. MICROSOFT teknikers besök här på PelleSoft
Sv: Ang. MICROSOFT teknikers besök här på PelleSoft
>> Vad tycker ni andra?
Jag tycker detta samarbete är helt rätt. Det bästa som kunde hända.
De flesta av oss håller trots allt på med utveckling i Microsofts produkter.
Kunskap och support är annars dyrt.
Sen får också Pelle en dunk i ryggen för att fortsätta driva Pellesoft.
//freddaSv: Ang. MICROSOFT teknikers besök här på PelleSoft
Idag är det 10.000 medlemmar på pellesoft, bara förra månaden kom det 1000 nya medlemmar och jag kan säga att flera av dessa också är enormt duktiga. Microsoft har de senaste åren redan vetat om pellesoft och flera är redan medlemmar men aldrig svarat i "microsofts namn" utan som privatpersoner. Jag har mycket svårt att tänka mig att detta skulle vara något negativt, precis som du lämnar bilen till verkstaden, visst vill du väl då få bra och korrekt analys och service? - samma sak är det här - jag försöker bredda kunskapen på pellesoft.
Någon kommenterade idag på chatten att dom bara kunde svara på ms-relaterade frågor och visst är det så. Om du hade programmerat i java, inte hade du då kunnat svara på en vb-fråga eftersom du inte hade kunskap om det. Jag tar gärna emot alla frågor och svarar på dom - var inte blyga att fråga.Sv: Ang. MICROSOFT teknikers besök här på PelleSoft
(de får gärna bosätta sig i .net/c# forumen.)
//RogerTill Roger
Speciellt nu när jag ska lära mig Java-programmering.
TÄNK om man var så rik att man kunde hyra en expert som kom hem och var hos en hela tiden när man höll på med något. Så fort en fråga dök upp kunde man direkt få svar och lära sig snabbare.
Kanske mitt inlägg verkade lite "negativt" - men det var inte alls så det var menat.Sv: Till Roger
Hoppas även att dom kommer att kunna utöka närvaron om det visar sig positivt för samtliga att dom är här!Sv: Till Roger
Mvh
MarcusHallå Marcus
Sen är det ju så att jag läst SmallTalk som är ett rent objektorienterat programspråk. Och det är ju Java också - fast syntaxen är väldigt annorlund (liknar mer VB faktiskt enligt min åsikt).
Kontentan blir att jag nog blir en jäkel på OO och lagom bra på några olika programspråk hahaha.Sv: Hallå Marcus
till att börja med vill jag bara säga att jag jobbar på Microsoft så vet ni det.
Självklart är det så att de flesta MS'are svarar bäst på frågor som är relaterade till MS produkter. Dock vill jag påpeka att jag liksom flera andra har en mångårig erfarenhet av olika operativsystem och utvecklingsspråk. Därför ger jag mig gärna in och kommenterar bl a JAVA frågor och andra typer av frågor eftersom jag själv jobbat med det i mitt tidigare liv ;-)
Vi som jobbar på MS är precis som ni andra, jag lovar att ni skulle gå förbi mig på stan utan att kunna se att jag jobbade på MS (kanske inte jag förresten eftersom jag bär en MSDN jacka) :-)
På tal om JAVA så verkar det som om SUN har interna problem med användningen, se
http://www.theinquirer.net/?article=7601
mvh allanSv: Hallå Marcus
>Mvh
>Marcus
Börja inte nu igen ;)Sv: Hallå Marcus
Jag tror det kommer bli bra med de här, även om skillnaden inte kommer bli särskilt överväldigande, det är ju inte en grupp på 100 pers som har mer erfarenhet än hela världen som ska sitta här dygnet runt..Till Allan.NET
Hoppas du står ut med en nybörjare???? För jag kommer att passa på och fråga (ska nu bara tänka efter hur jag ska formulera frågan/orna på ett konkret sätt).
...finns det speciella Microsoft-kläder???? Det hade jag ingen aaaaaning om.
Ha en fin dag!
EthárSv: Till Allan.NET
Jag fick en (grön) Office XP tröja på ett seminarie som ni höll här i Gbg, den passar fortfarande riktigt bra och tål tvätt, Jolt Cola, pizzafläckar och allt sådant där som en lutrad programmerare kan drabbas av.. *ler*
MEN
När jag var på ett VBITS så fick jag en VB-tröja som var lite småkul, med ett CV tryckt på ryggen... DEN blev tyvärr missfärgad när jag tvättade den tillsammans med min röda Stella-tröja, så nu undrar jag om man kan reklamera den!?
Eller är det så att Microsoft-produkter och öl-produkter EJ bör blandas?!
;-)
Microsoft rulez!
// QezSv: Till Allan.NET
allanSv: Till Allan.NET
Kul att du gillar pellesoft Allan - I morgon kommer nog några in efter att ha skottat sig loss från Paris, men räkna med efter helgen för hela gruppen. Vi hälsar dom givetvis hjärtligt välkomna!Sv: Till Allan.NET
// QezSv: Till Allan.NET
som när jag hör Bush adminstrationen.
/SvenSv: Till Allan.NET
Vad kan väl vara värre än kapitalister i ett kapilatistiskt samhälle?
</Ironi>
Sven: Jag gillar inte heller Bush!Sv: Till Allan.NET
"sura uppstötningar " har ingeting med MS att göra utan snarast är det att hänföra till en obalanserad kosthållning hos den som upplever dylika matsmältningsproblem ;-)
Ät mer fiberrik mat :-)
För övrigt:
Jag gillar MS-produkter skarpt men inte deras affärsmetoder.
Sedan är det, som vanligt, oklart vad Bush har med programmering att göra. Mig veterligen har inte Bush skrivit ett rad kod och kan troligtvis heller inte hantera en dator.
Däremot vet Vita Huset sedan Clinton eskapader med Ms Monika Levinsky vad MS Excel är :-)
Dennis