Hej pelle Du kanske borde tänka efter både en eller två >foderluckan..... >foderluckan..... Vore mycket kul om vi kunde ge Microsoft konkurrens. Vi visar att vi kan ge bätre svar har mer kunskap. Det är väl inte konstigt om MS intresserar sig för sajten. Den handlar ju mest om VB, ASP, .NET. Tycker det är jättebra om några som kan sina saker kommer hit ett tag. Det är alldeles för få proffs här. Och de som är proffs brukar inte ofta svara på frågor. Ibland frågar man saker som man tycker att alla som är någorlunda erfarna borde ha stött på men ändå vet ingen svar på frågan. Hejsan (raderat) Du kan inte radera ett ilägg längre för det ställde till stora problem tidigare. Du kan skicka ett imail till mig så tar jag bort det. (detta är också ett fel jag har i min kod så därför måste det undvikas - alla inlägg skrivna efter ditt försvinner och det blir inte bra). Skulle man inte kunna göra en Update först. Hej, problemet ligger inte i att ta bort utan presentera trädet igen. De sql-satser jag skrivit tar av någon anledning för mycket kraft (får alltså ett sql-fel) och nekas köras det- därför har jag fått välja en annan metod av rekursiv loop och inga subqueries. PelleSoft är att gratulera att MS-support Sverige avsätter resurser för detta ändamål :-) Hej Dennis, välkommen tillbaks! Hmmm... Kanske ska flörta lite med dem och hoppas Microsoft anställa mig. För att lösa problem är ju det jag är duktig på. ;o)Microsoft
Tycker inte om att det kommer upp en Ms "blaffaa" när man loggar in.
Du har sålt "tasken" till räven och det är inta bra !
Hoppas och tror att många kommer att lämna, tycker inte om köpta "nissar"
Det finns en hel del siter som har samma rubriker som finns här. !
"Träd som försöker växa till himmeln kommer att dö av näringsbrist"
tycker
SvenSv: Microsoft
gånger innan du öppnar foderluckan.....
Den popup:en visas endast EN gång,
och pellesoft är _INTE_ såldtill MS
som du nu har fantiserat ihop..Sv: Microsoft
Betyder verbalt ,har du "voicemashine" ??
phuuuuu FR blir säkert kvar , där har forumet en"stöttepelare"
Undrar om han inte också är "PlumBum" dvs sign. PB "störsändare"
/Sven Sv: Microsoft
Betyder verbalt ,har du "voicemashine" ??
phuuuuu FR blir säkert kvar , där har forumet en"stöttepelare"
Undrar om han inte också är "PlumBum" dvs sign. PB "störsändare"
/Sven
Hemskt vad gamle Sven är grinig idag, har reumatismen satt igång eller är din sprit slut? :P
Tycker dock att du inte ska gnälla, popup:en kom upp en gång, en enkel fråga, och sedan slapp du den. Var det så jobbigt?
Nej, gå och lägg dig istället gamle man!
/MichaelSv: Microsoft
Det tror jag redan att han har glömt.
Jag för min del hoppas att samarbetet med Microsoft kommer att leda till något positivt och jag tror knappast att Pelle har sålt sig till MS.
Ge MS grabbarna en chans innan ni sågar dem jäms me...
/Anna-KarinSv: Microsoft
Men det tror jag blir svårt när de har inside information. ;o)Sv: Microsoft
Sen återstår det att se om MS-snubbarna verkligen är proffs. ;)
/JörgenSv: Microsoft
Jag har bett dom att på prov medverka i forumet, alltså helt mitt förslag. Om detta är något som inte faller väl ut, ja då har vi i alla fall testat möjligheterna. Personligen hoppas jag fler professionella utvecklare med svårare problem kanske börjar fråga och svara nu i och med detta genom att bredda spannet på kunskapen.
Ni har själva sett hur många obesvarade inlägg det finns i forumet - nästan inget. Ni som idag är här besitter en oerhört hög kompetens och nu kanske även experterna här börjar fråga sina svåra frågor som man tidigare undvikt fråga och istället gått till newsgrupper utomlands.
Dessa personer som nu kommer till forumet är precis som du och jag, fantastiskt intresserade av programmering och gillar att hjälpa till. De är ingen konkurrens - de är inspirationskällor precis som Du och jag.Sv: Microsoft
Hur gör jag det förresten - gick in på ändra men hittar inte något alternativ för att radera ett inlägg...Sv: Microsoft
Sv: Microsoft
UPDATE Forum SET ForumParent = InläggSomSkaBortParent WHERE ForumParent = InläggSomSkaBortId
DELETE Forum WHERE ForumID = InläggSomSkaBortId
Fast kanske ser lite dumt ut om det man svarat på försvunnit.Sv: Microsoft
Det är flera personer som jag bett om hjälp i klass med dig och de fixar det inte heller. Men så fort jag kommit över på den nya servern så är detta inga problem så vi får hålla ut lite till..Sv: Microsoft
Den erfarenhet som andra communities (US) har är att de är oerhört kompetenta och kan sina produkter och MSKB/MSDN mycket väl.
Problemet har visat snarast vara att en del har svårt att förmedla sina kunskaper, dvs de behöver ha hjälp att deltaga i forum, såsom släppa på sin formella hållning och bli mer sociala.
Därmed inte sagt att de är bättre än icke MS-anställda men ett tillskott blir de under alla omständigheter ;-)
Att medlemmar har skilda åsikter om deras närvaro är helt i sin ordning. Alla gillar inte MS eller SUN eller IBM eller...
Dock tycker jag att medlemmar som vill sin community väl självklart ska stötta ett tillskott av detta slaget oavsett egen uppfattning.
Förhoppningsvis för det med sig att även erfarna medlemmar aktiverar sig i större utsträckning än tidigare och "möter konkurrensen" på ett positivt sätt :-)
Utan att vilja skriva någon på näsan eller peka finger e d så kan följande "komiska" situation uppstå såsom:
att en medlem med en piratkopia av Visual Studio.Net får hjälp av MS-support - ROFL!
Gratulerar Pelle och PelleSoft!
DennisSv: Microsoft
Förra veckan var jag där under några timmar och introducerade dom för pellesoft. Vi gick igenom pellesoft som site, som hjärta, som tjänst och som mysfaktor och inspirationskälla. De är alla mycket ivriga och entusiastiska att få bistå pellesofts forum och som ni förstår är detta på prov, inte bara i Sverige utan över hela världen. Målet är att hjälpa comunities, visa sig mer och försöka komma användaren närmre.
Vi gick igenom allting ordentligt och pratade om hur tempot är, att några är väldigt kompetenta, att några lär sig och att målet är att när man själv lärt sig - lär vidare, oavsett om det är enkla eller svåra frågor. Att slå på fingrarna undviker man- men om man ser felaktigheter vill man lära ut rätt eller visa varianter- och det är så det skall vara.
Genomgången var just för att försöka undvika denna osäkerhet. De är ju anställda och bundna av avtal vilket gör att de känner höga krav på att inte göra bort sig. Samtidigt är de entusiaster och individer som oss och därför måste de få rätten att agera även så.
De kommer få en text (footer) på sina inlägg som frisskriver dom från ansvar när de svarar i forumet och det är för att de just är här under arbetstid, och det till skillnad från de andra som oftast är här av privat anledning, även om det rör jobbet och är på arbetets vägnar.Sv: Microsoft