Tjenixen, Michael Moore han är en allt för go man. Jo då serien har man då inte missat. SVT har också visat en dokumäntärfilm (tror det är en av hans första) av honom som handlar om när GM la ner en fabrik i Moores hemstad. Jag läser för tillfället "Korkade Vita Män..." och måste säga att den är oerhört slående och komisk. Har inte sett hans serie som går på SVT men ska försöka göra det nån gång. Bowling For Columbine, Mikes senaste "långdokumentär", har jag sett två gånger och jag gillar den verkligen. Oerhört bra och jag har nog inte sett en intressantare och bättre dokumentär i hela mitt korta 19-åriga liv.Bokrekommendation : "Korkade vita män..." av Michael Mo
Om ni, som jag, inte gillar president Bush (och hela släkten för den delen) och amerikansk utrikespolitik så ska ni definitivt läsa Michael Moore:s bok "korkade vita män...". Skitrolig bok som visar vad som pågick bakom kulisserna när klanen Bush tog (inte fick!) makten över USA, och om hur släktingar hjälpte till med att manipulera valresultatet och mediabevakningen och gamla vänner till pappa Bush stoppade rösträkningen innan förlusten hade blivit verklighet.
Boken handlar inte bara om valet utan är egentligen en totalsågning av amerikansk inrikes- och utrikespolitik (både nu och förr), skriven på ett sådant sätt att man bara kan garva. Fullt allvarligt, men med humorn som vapen. Dödsstraff, vapenfanatismen, rasism,palestinakonflikten m m avhandlas också. Moore:s åsikter måste nog betraktas som extrema i USA, men ligger nog inte speciellt långt från vad genomsnittssvensken tycker och tänker, gissar jag.
Ni har kanske sett Moore:s dokumentärserie på SVT den sista tiden? Har själv missat det, men programmet lär vara ungefär som boken.
/Per HultqvistSv: Bokrekommendation : "Korkade vita män..." av Michae
Väntar för tillfället på hans nya film som handlar om USA:s sjuka vapenkultur.
Boken du rekomenderade skall jag önska mig i födelsedagspresent. Lite ont om pengar nämligen, annars hade jag redan köpt den.Sv: Bokrekommendation : "Korkade vita män..." av Michae