Välkommen till ytterligare ett forum. Detta forum är skapat för att kunna diskutera problem rörande ett tips eller program i filarean. För att referera till tips såväl som filarea kan du här i forumet ange ! fil 600 eller ! tip 600 (utan mellanslag) så blir de länkbara direkt.Nytt forum för filarea samt tips & tricks
Det är nu dags att städa upp lite i dessa sektioner
Jag måste erkänna att jag inte tittat så mycket i dessa två sektioner den sista tiden och flera medlemmar har uppmärksammat mig på att det finns både det ena och det andra som är under all kritik. Först å främst föreslår jag att man skickar ett imail till personen och ber han/hon att rätta upp eller ta bort det. Om det rör frågor som gör att programmet kanske bara fungerar i vissa miljöer eller inte är kompletta - ta då upp det här och försök få det korrigerat.
Så, ni som orkar och har tid - hjälps åt att försöka få in bra och relevant information så det håller en hög kvalité. I tips lägger man korta exempel, i filaran ser man till att man har ett helt projekt som går från a-ö och är väl genomtestat. Ni som vet med er att det finns saker som inte passar, gå då igenom detta och kontrollera era tips.
Skräms nu inte att skicka in ert material, men se till att det fungerar, är tydligt och helst även innehåller kommentarer i koden - det tar lite extra tid men betyder så mycket och i slutändan blir alla så mycket gladare.
Det är minst lika viktigt att ni presenterar uppdraget eller tipset väl för det är den textmassan som blir sökbar sedan. Att bara skriva "se koden" hjälper inte om man letar efter att mappa upp en server via vb-kod osv. Försök att till och med få med vilket API ni använder osv. Jag är övertydlig nu och det är bara för att alla skall förstå vikten av att det blir ordentligt. Ta er några extra minuter - det är det värt.
Tack på förhand