Lyssnar live på Blixt P1 1630 2003-02-14 Sven, jag håller med dig till 100%, är också så jädra stolt över Blix. Han argumenterar emot USA's fattiga "bevis". Men sen så tror jag att USA inte bryr sig ett dugg om vad Blix säger, dom får sluta se ned på FN. Finns det verkligen någon som tror att Bush & co. kan backa nu från den position de placerat sig på med hedern i behåll ? Vet ni hur Bush kan vara så säker på att Saddam Hussein och Irak har massförstörelsevapen? Nu har han gått för långt, http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,264768,00.html Detta är början till slutet mina vänner, europa står enat med föredetta sovjet, maktbalansen är i gungning och de som en gång var mäktigast börjar känna pressen!Jag är stolt
Jag är så djä...... stolt av att det är en Svensk
som står upp i FN och redogör för för läget i IRAK BLIXT
Den testostron stinna Bush och hans anhang. Får något att tänka på.
Sadam viker sig det finns inget hot från Irak, Turkarna kan gå och lägga
sig , dom har redan ockuperat norra delen av Irak, alltså anfallskrig.
Den som startar ett annfallskrig är körd , tänk på detta USA.
Mycket intressant se hur det blir
Tycker Sven Sv: Jag är stolt
Sv: Jag är stolt
(Oavset vad man har för egen synpunkt eller ställning angående krisen med Irak.)
Krig, förtryck och terrorism är alltid fel, eftersom de skapar mänskligt lidande.
De enda som kan känna sig stolta är de som bidrager till en mänskligare värld.Sv: Jag är stolt
Han har sparat kvittona!
Jag vet att man inte ska förklara skämt, men för de som missat att USA via CIA sponsrade Saddam till makten och gav honom vapen och teknologi för att spöa upp Iran som de då tykte var ett allvarligare hot, så kan en förklaring vara på sin plats.
Men det finns två sidor av ett mynt och jag tycker att Mats Larsson/Expressen pekar på en viktig detalj i sin artikel i dagens Expressen, nämligen att om Saddam inte störtas så kommer 23 miljoner Irakier att fortsätta lida (inte minst av våra sanktioner). Sen är det ju alldeles uppenbart att det inte är detta som är skälet till att Bush vill kriga. Hur som helst, läs och få ytterligare en nyans av situationen :
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=202&a=13759
Jag njuter varje dag av den förnedring som Bush utsätts för av omvärlden så väl som sin egna befolkning i form av protester mot hans agerande. Bara 1 av 5 amerikaner vill starta krig utan FN:s stöd läste jag någonstans.
Hur som helst, jag vill bli av med Saddam, jag vet inte hur det göras på ett fredligt sätt, men jag vill absolut inte att Bush och USA ska få diktera villkoren hur dom vill så därför protesterar jag mot detta krig. Om upptakten av kriget hade skett på ett annat sätt så hade jag kanske varit för krig.
Helt seriös fråga : Hur får vi bort Saddam, alternativt får honom att respektera omvärlden och sin egna befolkning och dess mänskliga rättigheter, med fredliga metoder?
Ännu en helt seriös fråga : Hur får vi Bush och USA att göra detsamma?
Over and out...Sv: Jag är stolt
Han accepterar inte att andra inte tycker som honom och tar till med fula hot. Det värsta var den otrolig barnsliga kommentar han vräkte ut sig, han och hans rådgivare sitter och talar om landets ekonomi och att det ser mörkt ut, Bush säger efter en stunds tänkade, "But i'm the president", och han prioriterar försvaret i första hand. Hoppas verkligen inte att hans president period förlängs!!! jag är orolig han blir mer och mer som en diktator, han vill kunna dra in folks medborgarskap och kasta ut dom, han vill att FBI eller om det var CIA ska få tillåtelse att använda sig utav Hitmans som förr i tiden. Farligt att världens mäktigaste man är så maktgalen och egoistisk.
Han börjar likna Saddam mer och mer.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,264367,00.htmlSv: Jag är stolt
Tredje världskriget komer att komma, men det kommer inte att vara som vi en gång i tiden trodde ett slag mellan två stormakter, det kommer istället vara flera inviduella länder som vänder sig mot resterna av det som en gång var en stolt nation med ideal som delades av alla (om än i lönndom). Tro mig, Usa kommer inte att nöja sig med att slåss mot Saddam, de kommer att kriga mot hela arabvärlden och de kommer att se till att kriget sprids som en farsot till sina allierade.
Trots min nattsvarta vision är jag inte orolig, krig innebär återuppbyggnad och en sundare start för de av våra barn som överlever, förhoppningsvis leder detta till en mindre infekterad värld med ideal i stil med rättvisa, acceptans och välvillighet.