Hej Håller med. Trams! Hej Citat från dig : "Vi Svenskar är i allmännhet så enda in i helv.. konflikträdda." Så fulciterar du ordentligt för att ändra innebörd SvenPon.Nationell egenskap !
Vi Svenskar är i allmännhet så enda in i helv.. konflikträdda.
Jag kör ju ganska hårt här i Forumet med inlägg och kommentarer
som genast genererar Usch Fy, det är väl skönt med en liten konflikt.
På riktigt allvar råder jag Er , kolla om Ni är konflikträdda, det är ingen bra egenskap.
Gasa på och tyck, bli inte förbannad om någon annan försöker sänka Er,
ge igen, var saklig det är ett vapen som ingen bryter ner.
"Tungan är vassare än svärdet"
mvh
SvenSv: National egenskap !
Visst är man allt för många gånger konflikträdd. Men jag försöker oftast att inte fega ur och istället verkligen försöka stå på mig.
Har fått för mig att det många gånger handlar om att man är rädd för att riskera att blotta sina okunskaper. Men för tusan man lär sig ofta en hel del av konflikter.
Ibland kan det i och försäg handla om ren likgiltighet.Sv: Nationell egenskap !
Det ingår i normalt hyffs att inte skapa konflikter i onödan. Om det är ordet debatt du syftar på, i stället för ordet konflikt, så håller jag med dig men med tanke på hur du ibland uttrycker dig så tror jag verkligen du menar konflikt.
Jag tycker ditt inlägg låter som ett dåligt försvarstal för att få fortsätta uttrycka dig på det sättet du gör (ibland, inte alltid). Försvarstal verkar dock onödigt då inte många verkar bry sig längre...
Så, nu fick du en konflikt, helt enligt önskemål!!!
Eder konflikträdda hare-människa-hybrid, Per HultqvistSv: Nationell egenskap !
Kan du ge dig fae.... på det blir konflikt din djä.. skit.
Citat:"Försvarstal verkar dock onödigt då inte många verkar bry sig längre...
Så, nu fick du en konflikt, helt enligt önskemål!!!"
"då inte många " det är sådana här uttalande man skall vara vaksam mot.
Plötsligt gör han sig talesman för många.
Är det så ? , har han mandat att tala för många ??
' undrar Gudruns man :-) ;-)
"undrar
SvenSv: Nationell egenskap !
Är det den typen av citat du menar vi ska vara vaksamma mot?
Jag tycker att "svenskar i allmänhet" låter som betydligt fler än "inte så många", så du verkar föra talan för fler människor än jag :-)Sv: Nationell egenskap !
Hultan skrev "<b>då inte många verkar</b>" medans du citerade det som "<b>då inte många</b>" vilket ger en helt annan innebörd. Ordet "verkar" gör stor skillnad!