Har sett ett antal rubriker som börjar med "Till Microsoft". Håller med dig. Sluta skriv sådanna rubriker. En rubrik ska beskriva innehållet. Nej, inte bojkotta utan låt MS-folket svara först och sedan går du in och korrigerar - LOL! Kan ju inte göra annat än att känna mig träffad efter mitt senaste inlägg i forumet! :) Varför direktadressera frågor, jag personligen skiter i att ens läsa de som det står "Till MS" eller liknande på, för min del är det ingen prestige i att kunna svara på en frågaföre någon annan.... Om det är en bugg bör du göra en bugganmälan istället och tror det finns en sådan sida på MS men vet faktiskt inte var i skrivande stund. Jag har nämnt förut att ni inte skall rubricera inläggen specificerat till dom. De gör så gott de kan i alla fall och läser igenom era trådar. <b>Min ide är kanske lite svår att implementera, men, varför inte skriva MSft före rubriken? På så sätt så ser Microsoft folket att man vill ha deras uppmärksamhet också.</b> jag tycker inte alls att det är konstigt. Du har en riktigt bra poäng där! > <b>om jag tex har en fråga om hur MICROSOFT vill/tycker att man ska lösa vissa saker. är det då inte rimligt att man ställer frågan till dom?</b> jag ser inte vad problemet är faktiskt... >jag ser inte vad problemet är faktiskt... och man kan inte anta att det vore rätt så bra om andra kunda se samma svar ? <b>och man kan inte anta att det vore rätt så bra om andra kunda se samma svar ? ja , kanske , kanske inte. >och man kan inte anta att det vore rätt så bra om andra kunda se samma svar ? Som Roggan säger.. jag ser inte problemet! Jag tror alla här är överrens om att frågor som INTE är syftade DIREKT till MS inte behöver börja med "Till Microsoft". Jag håller med de som tycker att rubriker som tilltalar en direkt inte ser bra ut, oftast gör det ju frågan svår sökt också... > <b>Vill, men kan inte, förstå varför så många strider för alternativ 1. :)</b>Till Microsoft... Eller?
Varför bara inte skriva den rubrik du hade tänkt dig från början
och skippa det där med att MS-killarna prompt ska läsa det?
Jag tror faktiskt att MS-killarna läser inlägget även om det inte
står specifikt att dom ska läsa det.
Snart kommer kanske forumet att fyllas med inlägg om att
MS-killarna "bara måste" läsa just det där inlägget om att
XP inte fungerar riktigt som det ska. Eller något liknande.Sv: Till Microsoft... Eller?
Nästan så man funderar på att bojekotta folk som skriver det. ;o)Sv: Till Microsoft... Eller?
Förresten, noterar med förvåning att mina två frågor implicit adresserade till MS-folket är obesvarade...
DennisSv: Till Microsoft... Eller?
Men jag vet inte om jag kan hålla med dig helt.. i mitt fall så ville jag vända mig till MS då problemet verkar vara en bugg i deras produkt.. vilket de borde vara ganska intresserade av att veta?! Sannolikheten för att MS gubbarna läser meddelandet borde ändå vara större om jag börjar inlägget med "Till Microsoft: yada yada yada.."
Men sen är jag beredd att hålla med dig om att det kan "spåra ur" lite och helt plötsligt står det Till MS på varje inlägg som är aningen relaterad till deras produkter eller tjänster.. :)
Så nu fick jag det sagt.. "Make love, not war!"
/MJSv: Till Microsoft... Eller?
Min ide är kanske lite svår att implementera, men, varför inte skriva MSft före rubriken? På så sätt så ser Microsoft folket att man vill ha deras uppmärksamhet också.
Detta ger också oss andra en chans att kanske hjälpa till när/om vi har en lösning på problemet.
/Anna-KarinSv: Till Microsoft... Eller?
Sv: Till Microsoft... Eller?
Sv: Till Microsoft... Eller?
Varför vill man ha deras uppmärksamhet? Är deras svar värda mer än andras? Vill man explicit ha kontakt med någon på MS (eller vilket företag som helst) kan det ju vara lämpligt att ta kontakt med företaget direkt. Men än så länge har inte jag sett någon "Till MS" frågan som inte har kunnat bli besvad av någon annan.
/JohanSv: Till Microsoft... Eller?
Jag vet inte om deras svar är mer värda än andras, men det var i alla fall en tanke om man nu vill att någon MS människa ska läsa tråden.
Sen kan det ju vara ett sätt för dem att se att här är en tråd där någon vill ha deras hjälp utan att för den skull se ner på andra som svarar.
/Anna-KarinSv: Till Microsoft... Eller?
om jag tex har en fråga om hur MICROSOFT vill/tycker att man ska lösa vissa saker.
är det då inte rimligt att man ställer frågan till dom?
tex : "hur tycker microsoft att man ska implementera licenshantering i .net kontroller"
då är det ju ett svar från microsoft man vill ha , inte från någon annan som anser sig veta vad microsoft tycker...
annars blir det väldigt lätt att man får massa massa olika åsikter från folk , "man kan göra si" och "man kan göra så" , och visst , det är ju förvisso bra ibland ,
men jag personligen skulle gärna se att man kan få ett svar typ :"microsoft anser att man ska lössa detta på följande sätt ....yadda yadda.... för att .....yadda yadda...."
(för jag antar att ms har vissa riktlinjer för hur olika saker ska lösas (???)
//RogerSv: Till Microsoft... Eller?
Men nu handlar det om att vissa tror att MS kan svara på lite mer generella frågor samt tror att de kan rapportera in buggar via PS och det måste väl ändå anses som fel?Sv: Till Microsoft... Eller?
Jo, absolut! men då är Pellesoft fel forum. Är det sådana specifika frågor så är det ju att ta kontakt med Microsoft själva!
vad jag har förstått av Pelle(sysop) så ska inte Pellesoft ses som en förlängning av Microsoft Support, utan Microsofts delaktighet här är snarare att kunna bidra med de problem som övriga Pellesoftare inte klarar av att lösa!
Jag vill inte se den typen av frågor som diskuteras (Till Microsoft ...). Personligen så ignorerar jag alla frågor som är adresserade direkt till någon person i forumet!Sv: Till Microsoft... Eller?
de är väll här under microsofts namn , och då måste man väll få fråga om vad microsoft tycker / anser om vissa saker?
>de är väll här under microsofts namn , och då måste man väll få fråga om vad microsoft tycker / anser om vissa saker?
>//Roger
Du har tydligen helt missat poängen med ett forum, man skapar inte trådar som "Hej Björn" och "Till Greta".
Vill man säga nåt till Björn eller Greta använder man andra kanaler som är mer direkt adresserande.
Skriver man något i ett forum vänder man sig till hela skaran av användare och det ska vi inte ändra på.
Så jag säger som alla de andra, visst fråga Microsoft hur mycket du vill du men låt oss andra slippa er "privata" diskussion d.v.s. använd en kanal som är anpassad för det ändamålet.Sv: Till Microsoft... Eller?
och därmed slippa skriva samma fråga till ms om de nu oxo undrar...
så extremt unika saker är det ju inte jag undrar över...
och därmed slippa skriva samma fråga till ms om de nu oxo undrar...
så extremt unika saker är det ju inte jag undrar över...</b>
Om frågan nu inte är unik så kanske någon annan redan har svarat samma sak och kan svaret?
/JohanSv: Till Microsoft... Eller?
vore det mer ok om subjectraden istället för "till microsoft" var "till microsoft och någon som kanske redan pratat med microsoft om detta?"
eller "finns det någon som vet hur microsoft anser att man ska lösa detta?"
då är det ju riktat till alla..
>och därmed slippa skriva samma fråga till ms om de nu oxo undrar...
>så extremt unika saker är det ju inte jag undrar över...
>//Roger
Om jag inte är helt ute och cyklar kan man faktiskt söka och hitta svar på frågor hos MS.
Så om man frågar dem via den kanalen kan ju alla inte bara på detta forum utan i hela världen slippa skriva...
Jag vet vad du är ute efter men det här är inte rätt kanal, det här är ett forum där diskuterar vi saker.
Varför inte diskutera problemet/buggen med oss andra användare (vilket inkluderar Microsoft)?Sv: Till Microsoft... Eller?
Men som Roggan nämnde kanske man är intresserad av att rikta sig direkt till Microsoft med en fråga. Och samtidigt som man nu riktar sig direkt till MS så kanske det är så att andra är intresserade av att få veta svaret, och därför tycker jag era kommentarer, om att det skulle vara fel forum att framföra sin fråga i, inte håller.
Med tanke på vad denna sida är och handlar om kan jag inte föreställa mig ett bättre forum att framföra denna typ av frågor i.
För att förenkla det hela kan man säga att man har två alternativ:
1. Vända sig direkt till MS via deras supportsidor (var de nu finns?!) och sedan få svaret själv.
2. Vända sig direkt till MS via detta forum (de är ju här för att svara på frågor) och sedan kunna dela med sig av svaret till flera.
Vill, men kan inte, förstå varför så många strider för alternativ 1. :)
You go Roggan!
/MJSv: Till Microsoft... Eller?
En snyggare variant på fråga skulle väl kunna vara;
<b>Hur vill Microsoft att man gör x & y?</b>
<b>Hur vill Microsoft att man gör x & y?</b>
Ställer man frågan på det viset så ger det ju fler möjligheter att svara och Microsoft ser att det är en fråga som de borde titta på.
Bara en tanke...
/Per-ErikSv: Till Microsoft... Eller?
Därför att Pellesoft inte är ett officiellt Microsoft-forum. Om du ställer en fråga riktad till Microsoft här och får ett svar, så om det skiter sig senare så kan du inte komma och säga "men på Pellesoft så sa Microsoft ...".
Är det ett officiellt svar som söks så är det Microsoft Support. Är det ett ickeofficiellt svar som söks så behövs det inte adresseras direkt till Microsoft (i titelraden) utan då kan ju vem som helst svara!