Hej En vald man är alltid en vald man man blir inte bättre än massan som väljer en. >En vald man är alltid en vald man man blir inte bättre än massan som väljer en. Igen Till Hjorten: Igen Jävl...... tramsnissar , det var inte så många stavfel. Jonber: Jag avslutar mina konstiga tankar med. USA : s folk är ett folk som äter med gaffel. Jag har iofs. Inget mot AA , men tönten Bush är för mycket. Till Hjorten: USA : s folk är ett folk som äter med gaffel. Till Jonber: >läs "Korkade Vita Män..." av Michael Moore. Allt står där. Till Hjorten: Hade det inte varit för alla stålar han fick efter att lovat oljegubbarna att inte skriva på kujoto avtalet (oj oj felstavat nu blir väl MK tokig =P) om han blev president skulle han inte haft en chans. <b>Hade det inte varit för alla stålar han fick efter att lovat oljegubbarna att inte skriva på kujoto avtalet (oj oj felstavat nu blir väl MK tokig =P) om han blev president skulle han inte haft en chans.</b> MK, skall man vara petig så ska man. Kyoto-avtalet heter det... Alltså, om man vill bli tagen på allvar är stavning viktigt.. ;-) USA som stormakt har mycket ansvar och det ska dom ta, men inte på det sättet. Jag har tvärt emot den åsikten. Världen behöver en världs-polis. FN är inte moget, har inte tillräckligt samarbete för att genomföra det.. Det är tragiskt, våld föder våld men det krävs också våld för att det skall bli fred... Tro det eller ej, Saddam Hussein är en blodtörstig diktator med sitt folk i en järnhand, tänk på det stackars Kuwait som kördes över av densamme bara för att han ville ha mer olja. Skall vi i västvärlden tolerera detta? Jag tycker inte det. "...hur världen skulle sett ut om USA inte någonsin blandat sig i Europas eller omvärldens problem. Tror du att vi hade haft en fredligare värld? Glöm inte bort vilka som räddade oss under första och andra världskriget..." Andra världskriget vände i stort sett uteslutande på de tyska generlernas dumhet under bombningen av London. USA spelade mycket liten roll under större delen av kriget.USA Scenario
Följande gället. USA ligger djä... illa till.
Dom har ett underskott på sin löpande budget på makalösa >200000000000 dollare.
Vi i Sverige har sagt att det skall gå jämt upp
Det betyder om alla japaner och Vi europer tar hem våra tillgångar i dollar
Så kommer i morgon dollaren sjunka till < 4 dollar.
Budskapet är. Dom har en AA president, tror inte att hjärnan är helt Ok
Iofs inget ont om AA , men det krävs mer för att bli presiden !!!
Tänk på det ,USA sägs vara framtiden , Nix det är ett stenålders samhälle.
För mig står USA för United State of Bluff
Tycker
SvenSv: USA Scenario
Sv: USA Scenario
Det var tamefaee... ett av dom bästa citaten som skrivits här. "Så är det!!!!"
DsSv: USA Scenario
Låt oss säga att det händer en Jordbävning i Tokyo
hela stan vällter, dom tar hem alla sina pengar för att bygga nytt.
Wall Sterat står där med gyllfen öppen.
Det är dags och tänka till, Nu får Ni tamefaeen tänka till i denna fråga.
Jag är så förb...... på amerikaner i allmännhet, dom är så djä... okunniga
om världen utanför deras egen sfvär. Dom skall ha en läxa,tycker iofs
att WTC var för mycket,men dom måste vakna,dom är inte ensamma !!
Tycker
Eftersom domstolen sa att det var han som van så var det han.
Altså inget fuskSv: USA Scenario
<b>Låt oss säga att det händer en Jordbävning i Tokyo</b>
Eller varför inte låta Godzilla komma och riva staden?
<b>hela stan vällter, dom tar hem alla sina pengar för att bygga nytt.</b>
<b>Wall Sterat står där med gyllfen öppen.</b>
Kolla över din stavning, om du inte har dyslexi så är du för gammal för så många stavfel.
Det är dags och tänka till, Nu får Ni tamefaeen tänka till i denna fråga.
Jag är så förb...... på amerikaner i allmännhet, dom är så djä... okunniga
om världen utanför deras egen svär. Dom skall ha en läxa,tycker iofs
att WTC var för mycket,men dom måste vakna,dom är inte ensamma !!
Hur många amerikaner känner gamle Sven? Tror Sven att alla amerikaner är som de han ser på Ricki Lake? Tror Sven att amerikaner inte pluggar historia/geografi/religion och allt annat de kan tänkas behöva?
/Michael - trött på Svens eviga tjat och okunskapSv: USA Scenario
Har Ni inte bättre argument, så får ni gå hem och försöka "knu.... Er morsa"
Djää... bull drängar
>Eftersom domstolen sa att det var han som van så var det han.
>Altså inget fusk
Men Bush har "kompisar" i domstolen och alla röster behövdes således inte
räknas för det då skulle bevisas att Al Gore hade vunnit.
Läs "Korkade Vita Män..." av Michael Moore, mycket bra och tar upp just
valet i USA.
Sven:
Jag tycker inte det behövs förolämpningar på ett så stort forum som PelleSoft.
Man kan diskutera i vanlig ton och behöver inte ta åt sig allt folk skriver.
Vid din ålder borde du vara van vid detta (inget illa menat mot din "höga" ålder).Sv: USA Scenario
Sätt inte en dj.... krona på USA,eller vad som har med dom att göra.
/SvenSv: USA Scenario
Okultiverade : vet inte hur man vänder på en jordlott.
princip samma pack som Murmansk ryssarna.
Det är ett djää.. pack som kommer från Murmansk och Texas inland
Samma djää.dumhuvud.
Tycker Sven från SwedenSv: USA Scenario
"Margaritas ante porcas"
/SvenSv: USA Scenario
Jep det e möjligt att han hade polare där, men äen om han har fuskat och domstolen säger att han inte har så har han inte, enklare kan det inte bli.Sv: USA Scenario
Okultiverade : vet inte hur man vänder på en jordlott.
princip samma pack som Murmansk ryssarna.
Det är ett djää.. pack som kommer från Murmansk och Texas inland
Samma djää.dumhuvud.
Du vet om att dina meningar inte alls hänger ihop, och att du mest bara svamlar?
Det är ju lustigt att denna gamle man inte ens kan föra en ordentlig diskussion utan att spåra ur, och hans ordförråd verkar litet då svordomar förekommer alltsom oftast.
Sven, kom tillbaks med dina åsikter när du kan stava, och är redo att ta en riktig diskussion, utan svordomar och svammel.
/MichaelSv: USA Scenario
>Jep det e möjligt att han hade polare där, men äen om han har fuskat och >domstolen säger att han inte har så har han inte, enklare kan det inte bli.
Domstolen säger att han inte har fuskat för att han är väldigt bra kompis
med folk där, kommer inte exakt ihåg hur det ligger till men som jag sa
förut, läs "Korkade Vita Män..." av Michael Moore. Allt står där.Sv: USA Scenario
Tro nu inte på allt du läser. Bara för att Moore skriver att det är så behöver det inte vara sant. Tvärt om, han kritiseras rätt ofta för att vara väl subjektiv och bara se saker ur ett perspektiv. Inget fel med det iofs, så länge han inte förnekar det. Och resultatet brukar ju bli ganska underhållande. Men det är något att ha i åtanke när man läser/ser hans verk.
MSSv: USA Scenario
Asså om han har fuskat och sen domstolen säger att han inte har så har han inte enklare kan det inte bli.....Sv: USA Scenario
För övrigt agerar han som om han bara gör saker för nutida vinning och inte alls tänker på framtiden.
Att alla amerikanare inte är helt borta är självklart, eftersom det precis som med tyskar eller vilket annat land i världen inte har ett typ av bildning på folket.
För inte fassen tror vi att alla tyskar är nazister.
Samma sak är det med USA även fast det verkar som rötäggen har kommit till maken.
USA borde sluta världs polis punkt slut // R-musSv: USA Scenario
Inte för att vara petig(det ska man inte alltid vara), men jag är så gott som hundra på att det stavas Kyoto-avtalet. Förlåt att jag är lite petig, men om man vill bli tagen på allvar är stavning viktigt, det är därför man brukar le åt Svens inlägg. :P
<b>För övrigt agerar han som om han bara gör saker för nutida vinning och inte alls tänker på framtiden.</b>
Det kan inte vara lite djupare än så, att han faktiskt tänker lite in i framtiden, länder som Irak, Iran, Nordkorea m.m är farliga både för sig själva, och omvärlden.
<b>USA borde sluta världs polis punkt slut // R-mus</b>
Intressant tanke. Jag funderade faktiskt på det häromdagen, hur världen skulle sett ut om USA inte någonsin blandat sig i Europas eller omvärldens problem. Tror du att vi hade haft en fredligare värld? Glöm inte bort vilka som räddade oss under första och andra världskriget... Och glöm inte alla andra konflikter de faktiskt lyckats lösa.
USA är den sista supermakten i världen, och det ger dem, enligt mig, en hel del ansvar. Och jag ser hellre en demokrati som världspolis än att jag ser diktaturer styra som de själva önskar.
/MichaelSv: USA Scenario
Sv: USA Scenario
Vad skulle do in i vietnamn kriget och rota för?
Varför gav dom en helvetes massa vapen till talibanerna? Jo för att dom skulle krossa ryssarna, men sen så bombar USA sönder talibanerna efteråt i alla fall.
Dom borde, ska och har tagit ansvar, men frågan är hur man ska ta ansvaret.
Hade det inte varit bättre om dom drog dit med sina trupper och låg som en mellanhand och försökte lösa det stället för att hoppa av lycka att få bomba ett till land som dom inte kan utala ens.
Det är tur att nån är storebror i den här världen, men då ska man fassen klara av att vara det på rätt sätt.
Om 6miljarder år krokar vi ändå med adromida-galaxen // R-mus
P.s vore snällt om alla slutade klanka ner på oss dyslektiker, inte så jävla lätt alltid D.sSv: USA Scenario
Fram med USA, gör slut på Saddam.
/FredrikSv: USA Scenario
Jag håller i princip med dig, men jag håller inte med den amerikanska versionen, att vi skulle stå i någon slags tacksamhetsskuld p g a första och andra världskriget. En del amerikanare har på sistone uttryckt sig på det viset den sista tiden, har jag upplevt.
Jag kan inte de exakt datumen och all statistik kring andra världskriget eftersom jag är måttligt intresserad (dvs inte alls) av historia, men (hundra-)tusentals européer dog väl i kampen mot nazismen innan amerikanarna lyfte ett finger. I själva verket gjorde de väl ingenting förrän de första amerikanska liven gick till spillo i Pear Harbor. Visst var det säkert USA:s arméer som fick bägaren att tippa över till fördel för de allierade, men man kan inte därmed helt bortse från alla de andra ländernas insatser mot nazismen. Jag tycker att alla länder och alla soldater som kämpade mot Hitler och nazismen förtjänar lika delar "credit" för detta. Jag ger inte amerikanarna mer credit för att de var sist in i leken och vände på styrkeförhållandena.
Någon historiskt kunnig person som kan avgöra om jag är helt ute och cyklar med detta resonemang?Sv: USA Scenario