Får hålla med dig Tyvärr måste jag också hålla med... Läs artiklen odentligt. Jag säger inte att det inte finns nån sanning i det men hela artiklen känns falsk Lissu: jag kommer att troligen få göra exakt samma operation som duNu är det bevisat, vi döms efter vår vikt.
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=10&a=16407
Det här är deprimerande läsning, min övervikt ska inte hindra mig från att få jobb.
Det finns många orsaker till övervikt.
Bara för att man är överviktig så betyder det inte att man är lat, slö och dum som vissa tror.
Våga se insidan, vem vet, du kanske möter en vän för livet.
Acceptera att jag är den jag är,
så slipper du bli besviken
när du upptäcker att jag
inte är den du vill att jag ska vara.
/Anna-Karin,
är bara sååå himla trött och less på utseende och kroppsfixeringen av idag.Sv: Nu är det bevisat, vi döms efter vår vikt.
Jag väger lite över 100 Kg men är helt nöjd med min kropp.
Skit i vad dom andra tyckre för det gör jag om dom har något emot så kan dom
dra åt h-e för är man nöjd med sig själv är viktigast.Sv: Nu är det bevisat, vi döms efter vår vikt.
För 8 år sedan fattade jag beslut om att acceptera erbjudande om operation. På ett år gick jag ner 40 kg i vikt. Då började folk se mig i ögonen....
Bara ett exempel på skillnad i folks uppträdande...
:-(Sv: Nu är det bevisat, vi döms efter vår vikt.
Sv: Nu är det bevisat, vi döms efter vår vikt.
Det finns flera oberoende undersökningar som bekräftar den här artikeln, arbetsgivare anställer inte en som är överviktig eftersom de anser att man är slö, lat och dum.
Jag har varit på anställningsintervjuer där intervjuaren inte ens har tittat på mig, utan har ställt frågan till mig och tittat på en osynlig person på platsen bredvid.
Att man inte fick jobbet var ju rätt uppenbart redan då, eller så har man fått höra "Kontakta inte oss, vi kontaktar dig" och det är ju samma som att säga att man inte får jobbet pga att man ser ut som man gör.
Jag jobbar med min övervikt och går faktiskt ner, men fortfarande är det ett antal kilon kvar innan folk tittar en i ögonen när de pratar med en.
/Anna-KarinSv: Nu är det bevisat, vi döms efter vår vikt.
Dvs. Gastro Bandid, typ inom 2 månader eller så