Varför har Gud gjort så att dom bildsköna av både männ och kvinnor Försöker du påstå att du är jättesmart på nåt lurigt sätt..? *humma* Molle tillhör säkert dom som kände si träffade. "Ful får man vara men inte dum" som Jag känner ett antal personer som anser sig vara fula, Kan tyvärr inte hålla med dig Sven. Vackra människor är inte dummare än andra, om du vill generalisera så angrip de som aktivt arbetar på utseendet som enda tillgång oavsett hur de ser ut. Hmm. Kan vi lägga ner detta? Jag har hört att en människas ansikte är vackert om det är symetriskt, dvs att båda halvor av ansiktet är lika och även om ansiktet i sig inte ÄR direkt vackert men symetriskt så uppfattar vår hjärna att personen "ser bra ut". så då går det alltså inte avgöra om ett ansikte är vackert eller inte om man bara ser ena halvan? SvenPon har med denna tråd levererat Själv är jag både bildskön och smart! Bäste SvenPon! Håller inte helt med dig SvenPon, men du har en poäng. Jag tror att vackra människor av någon anledning hellre blir skådespelare, modeller eller artister, än programmerare eller bilmekaniker. Det beror indirekt på utseende, men har inte mycket att göra med intelligens. Att man har svårt att förstå sig på datorer t.ex. beror i de flesta fall inte på intelligens utan på lite intresse och lite kunskap, vilket ju inte alls är samma sak. Som sagt: Utseende har inget med intelligens att göra. Däremot om man sitter framför datorn år ut och år in så blir man ju inte direkt vacker (jag menar inte åldrandet=), särskilt inte om man äter pizza och dricker jolt. Bra rutet Lindroos, jag har inte kunna sagt det bättre själv ..... eller! =D..är inte inne på ps så ofta nu för tiden...tyvärr...för alltid finns det nåt att fnissa åt....eller att lära sej...eller tvärtom... =)....o så även denna gång.... =) Jag fick ett mail av dig med denna lydelse, Berra. Nu tycker jag att vi avslutar denna tråd.Bildsköna människor !
skall vara så underutvecklade vad det gäller förståndsegenskaper.
Bildsköna "blattar , för det mesta medelhavsnissar" är för det mesta fullständigt
intelligensbefriade. Varför har Gud gjort så ???
Då undrar Du ju hur har Sven kommit fram till denna konstiga åsikt.
Jo i mitt 63 åriga liv så är det så av dom jag träffat, att just dom sk "bildsköna"
har varit dom med minst IQ kapacitet, det måste vara Guds mening,om han/hon skall bli
skön , så kan jag inte samtidigt ge dom egenskapen klok.
Får jag välja så är jag hellre lite småful och inovativ.
Funderande ,pga händelse idag
SvenSv: Bildsköna människor !
Sv: Bildsköna människor !
Nej kära Molle mfl. dom som har ett sådär skönt/perfect yttre
är ta me faen ofta dumma i huvudet.
Dom är förmodligen för självupptagna för att ta intryck av den verkliga världen.
tror
SvenSv: Bildsköna människor !
man brukar säga. Men! Den bildsköne
får så mycket bättre bemötande vid mötet
med okända.Sv: Bildsköna människor !
men jag tycker tvärt om. Dessa personer är mycket trevliga,
och är faktiskt väldigt djupa. Det är en fråga om självförtoende.
Att "riktigt fula" människor skulle vara smartare tycker jag bara är
dumt att påstå.Sv: Bildsköna människor !
Kan inte folk sluta sätta en massa stämplar på en pga att man ser ut som man gör?
Intelligensen sitter inte i utseendet och bara för att man inte kan en massa så behöver inte det betyda att man är dum, orsaken är kanske sjukdom, det kanske inte finns bra utbildningar där man bor, krig, svält, det finns en massa orsaker att räkna upp.
Ge folk en chans innan du sätter en stämpel på den.
/Anna-Karin
Bara sååå trött på vikt och utseende fixeringen i den här världen.Sv: Bildsköna människor !
Det finns dock ett vetenskapligt samband mellan utseendefixering, empati och intelligens, detta enligt tidningen "Råd och rön" (kommer tyvärr inte ihåg årgång och nummer).Sv: Bildsköna människor !
<b>>Nej kära Molle mfl. dom som har ett sådär skönt/perfect yttre
är ta me faen ofta dumma i huvudet.</b>
Tur att du inte generaliserar iaf. Och nej, jag känner mig inte träffad.Sv: Bildsköna människor !
HälsningarSv: Bildsköna människor !
:P
//RogerSv: Bildsköna människor !
ännu en "brandfackla" och vi hakar på.
Här kommer ett förslag, kanske en
affärside':
Skaffa ett 071-nummer. Skriv sedan
insändare i tidningarna i den anda du
så väl behärskar. Och unerteckna med
ditt 071-nummer. Många läsare blir så
upprörda att dom glömmer att dom
betalar 20 SEK/min. för att få skälla på
dig.
PS Se detta inlägg som det skämt det
avser at vara. Gillar själv "brandfacklor"
emellanåt DSSv: Bildsköna människor !
Det är inget jag kan hjälpa, det bara är så.
Hellre vacker och smart än ful och trög!
De du SvenPon.Sv: Bildsköna människor !
Efter att noga ha begrundat innehållet i ditt inlägg använde jag din teori för att skapa mig en bild av hur du själv kunde tänkas se ut. Min slutsats blev:
-En sån otroligt vacker och bildskön människa måste jag helt enkelt få titta på.
Så gick jag in på din communitysida och ..... nu fattar jag ingenting av din teori längre???
/StratocasterSv: Bildsköna människor !
/JörgenSv: Bildsköna människor !
fast saker och ting går ju att tolka på ett trist sätt också...men det är ju som vanligt här i livet...allting är så subjektivt....jämt och hela tiden
ha en fin kväll alla snyggisar här....och då menar jag alla!!!! =)
just de ...den som är fulsnygg...hur intelligent är den?!...näää....nu är det nog bäst att logga ut ;)Sv: Bildsköna människor !
Jag tar mig friheten att lägga ut det här.
<!-- CITAT>
e du anonym...
Text: ....bara för att du e så vissen som person?
<SLUT CITAT -->
Jag förstår ingenting, gör du ?
Den ger inget konstruktivt, om den ens gjorde det
från början.