Jag tycker att VB-delen i detta forum som är delat i två delar, "nybörjare" o "allmänt", inte räcker. vore det inte bättre om man forumen länkades till användarens kunskaper, att det man visar på visitkortet visas i forumet... Jaaa, det med en spegling av visitkortet va ju en bra ide´ :) det vore bättre än min idé . Jag håller med Molle. Jag kommer ihåg den här idén: jag har frågat Pelle nyligen om det med CD o han säger att det inte finns på tapeten just nu men att han har det i huvudet. Så _kan_ man ju göra, men det går ju också att göra nåt sjysst program med många fler sökfunktioner osv om man lägger ner lite arbete på det. Spelar ingen roll vad man kallar det olika avsnitten eftersom folk lägger inläggen i det avsnitt de vill. Andreas har en poäng, men varför inte visa direkt med tex en grön, gul eller röd "plupp" bredvid vad användaren kan? vad menar han NU då?är detta en bra eller dålig ide´?
Jag skulle vilja se "nybörjare" , "allmänt" & "avancerat" (bara ett exempel)
Detta tyckerjag skulle underlätta lite med hur mycket personen kan i övrig kodning.
Alltså ger det en vägledning på hur frågan ska tacklas, hur mycket en person kan tänkas veta.
Det är ju inte många frågor under nybörjare idag, det mesta hamnar ju under allämnt, men en del skulle kunna hamna i en "avancerat".
/Tänkte Benny.Sv: är detta en bra eller dålig ide´?
så är man i tex vb forumet så kan det ju vara någon liten stapel eller någe brevid namnet...
och så kan man ta bort massa av forumen...
skippa allt med "nybörjare" , och mörda "vb.net - forms" forumet ... det finns ju inte enns någe som heter "vb.net forms"
//RogerSv: är detta en bra eller dålig ide´?
Sv: är detta en bra eller dålig ide´?
Ett till VB-forum skulle bara göra det rörigare,
en liknande tråd har varit uppe. Kommer inte ihåg
vart den låg dock.Sv: är detta en bra eller dålig ide´?
[<b>Åtstramning i forumet</b>] - vad sägs om en CD med hela forumet? Kanske kunde ha som en tävling hur man skulle utforma det isåfall? Jag skulle garanterat köpa forumet om det gick!
Kommer också ihåg diskussionen Hjorten nämnde, kommer inte ihåg om den ledde fram till nåt dock, men det var många bra idéer där!Sv: är detta en bra eller dålig ide´?
Jag testade o ladda ner hela forumet offline o det gick ju:) inte så smidigt kanske men det GÅR:) Gjorde det på jobbet o brände ner så jag har tillgång till det hemma iaf, fram till dags dato:)Sv: är detta en bra eller dålig ide´?
Tyckte det lät bra:)
Godmorgon.Sv: är detta en bra eller dålig ide´?
Ett tillägg är att det visas rätt "plupp" vid rätt inlägg, skriver jag vid VB så visas det jag anser mig kunna i VB, skriver jag i ASP så visas det jag kan i ASP osv.
Skriver jag i elektronik så visas DET o dvs i stort sätt inget alls:)
Säger Benny som lätt erkänner vad han kan o inte kan...vilket inte alla kan tyvärr.