I dagens larmrapporter om Virus i ordets riktiga bemärkelse Petar är väl bättre än att smaka på och sen lägga tillbaks? Hellre lite skit i hörnet än ett rent helvete ;-) om du är så rädd för att bli smittad av godiset så är det väll bara att du låter bli att köpa det då? Njaaaaaaaaaaaaa Pelle,den åsikten håller inte >om du är så rädd för att bli smittad av godiset så är det väll bara att du låter bli att köpa det då? Folk skulle bara VETA vad som döljer sig på allt vi tar i:) För alla med lite virus-intresse så här i virustider kan jag rekommendera boken "Den förste ryttaren" av John F Case, den behandlar ämnet med både fakta och fiktion på ett spännande sätt... Har hört ryckten om att man har gjort tester på det godis som bjuds på på mässor. Det hittades bland annat spår av urin från flera olika personer på godiset. URK!!!!!!!!! Eller så sparar man pengar genom att inte köpa godis. heh... när det gäller godis så kan man ju hålla sig till att plocka det som ligger högt upp... små barnen når bara till att peta och smaka på godissorterna längst ner... eller så köper man helt enkelt godispåsar så som "gott och blandat" och liknande. Själv så brukar jag inte orka tänka på sånt där. det finns mycket som är väldigt ohygieniskt, man hör ju jämt och ständigt restauranger som inte klarat inspektioner osv. Näää, ska man tänka på sånt här så kan man ju inte leva, själv blir jag bara äcklad ett tag sen glömmer jag det igen:) mm, att tänka så är ganska trångsynt..Riktiga Virus !
så måste jag få kräkas lite på en företeelse som retar mig till max.
Varje dag när jag besöker vårt ICA så ser jag hur barnen med sina
"skitiga"(kontaminerade) fingrar står och petar i godislådorna,kollar och lägger tillbaka.
Hur kan detta få fortgå ? En större smittokälla än denna får man leta efter.
Sven som inte har bacillskräck.Sv: Riktiga Virus !
Sv: Riktiga Virus !
//RogerSv: Riktiga Virus !
håller med om att man inte skall vara för renlig.
En kompis till mig kom hem från en idrottskonference och berättade
att en av läkarna hade sagt att idrottsmänn i allmännhet slarvade
med sin hygien.Dom fick väldigt ofta inflamation i sina örongångar.
Hans oproffsiga slutsats var att dom inte tvättade sig i öronen.
Sanningen är tvärtom dom tvättar sig alldeles för ofta i öronen med
olika slags schampo som tar bort det naturliga skyddet vax.
Lite skit skadar inte men baciller i godislåder är för mycket.
/SvenSv: Riktiga Virus !
Korkat svar, klart att jag gör , men jag tänker på de andra stackarna
som i sin tur kommer hem och smittar mina "änglar"
/SvenSv: Riktiga Virus !
tänk bara på dörrhandtag...jordnötterna på bardisken som du tar av för muggen saknar ägare...bita på naglar är som att slicka toastolen osv osv.
Du får i dig nått antal könshår via snabbmaten per år...
Såååå, tur att man inte e känslig:)
/BSv: Riktiga Virus !
För övrigt håller jag med Sven, plockvaror i affärer över huvudtaget är ohygieniskt speciellt såna varor som man inte kan skölja av (främst godis) innan inmundigandet av dessa.
En överdriven hygien är inte bara farligt då det ökar infektionsrisken, man kan även ådra sig allergier genom att ta bort kroppens anturliga flora av bakterier...Sv: Riktiga Virus !
Ät endast godis med flera lager av plast eller papper på mässor!Sv: Riktiga Virus !
För vem kan försäkra oss att det inte är "skit" på det inslagna godiset?
(tuggar i sig en Japp och dricker ett glas Cola.)Sv: Riktiga Virus !
Sv: Riktiga Virus !
Min faster e sådan att hon enbart äter sådant som är fabriksgjort o inslaget, vem säger att det e så kliniskt?
/Benny som äter ett osköljt äpple just nu.Sv: Riktiga Virus !
"Att stiga upp ur sängen är farligt,
men det är likadeles farligt att ligga kvar"