hejsan! Nåt i stil med "E-home" fast något eget? ;) mycket bra förslag!! intresserad av "Home Online" dock kanske de inte tilltalar folk.. de känner sig ju lätt osäkra när de talas om att deras hem e uppkopplad. mer att det är intelligent vill vi förmedla eller att det är "E-" som sagt. .hehe E-Home är ju taget SmartHome också.. HemTech/HomeTech så kan du ju ha en reklam video där en töntig kille säger : hmm aa funderar på att stämma dom! snacka om att få måla upp en negativ bild av det intelligenta hemmet. Det visade sig efter utförliga undersökningar att namnet är taget av ett amerikanskt bolag. Jag letade först i PRVs företagsregister och sedan i deras varumärksregister och vart väldigt glad, men ack lyckan var inte långvarig jag gjorde en sökning på Google och fann där det amerikanska bolaget som dessutom inriktade sig på samma sak. Man vet ju att det finns ett antal bolag i sverige som har namn som även uitländska företag har? Jag vet inte riktigt hur reglerna är? Är det någon som vet om man kanske ändå kan använda det här namnet då kundkretsen inom de första 3(?) åren kommer att finnas i Europa(sverige)Namnförslag?!
jag undrar om det är någon av er fyndiga människor där ute som har namnförslag på ett företag som ska utveckla och sälja E hem produkter. Alltså produkter för att automatiskt styra hemmet t. ex från din mobiltelefon. Namnet ska man (helst) associera med hemmet och teknik. Det ska vara internationellt och professionellt :D hehe inga låga krav inte! det kan vara på engelska svenska eller du kanske vet något fyndigt och trevligt latinskt namn? hoppas någon har några förslag det är bara att brainstorma jag är tacksam för samtliga förslag!
tack på förhand!Sv: Namnförslag?!
Mobile Home kanske :)
Ska fundera lite!Sv: Namnförslag?!
Sv: Namnförslag?!
LongDistance
ElectroHome
SelectHome
ElectroFun
Gizmo, E-Gizmo (prylar på engelska)
BuzzTool
SpotLight
ThinCase (enkel sak)Sv: Namnförslag?!
-"hej och välkomna till det intelligenta hemmet"
-"jag är ipreeen den ...."Sv: Namnförslag?!
Sv: Namnförslag?!
Tack på Förhand