Hello Folks korken är avskruvad och slängd, tankarna flödar. Japp klart som fan att soldaterna ska visas upp, döda eller levande! dels för att deras anhöriga får reda på vad som har hänt, och dels för att pamparna som ligger bakom kriget ska få dåligt samvete och mycket ris kastat på sig! Ville bara ge ett svar till detta osakliga och osmakliga inlägg. För det första finns det något som kallas för Genevékonventionen där det står att krigsfångar ska behandlas som människor och ej visas upp för allmän beskådning. När Irakierna visar upp krigsfångar så bryter de mot Genevékonventionen så jag tycker inte att de ska visas upp. om nu Irak har scuddar , så kan man ju undra lite varför de inte använder dem?Dagsläge Irak
USA förväntar sig att Vi skall ställa upp och hjälpa dem "pekunjärt"
med bidrag som slussas genom FN för att återställa efter kriget.
Självklart att Vi gör det. Vi avskriver dollar för dollar det som USA
är skyldigt FN och det dom mot faktura haft utgifter för i återställningsarbete.
/Sven
IRAK hade och har inga Scudrobotar , som jag skrev förra veckan.
Media får skärpa till sig, listan på övertramp kommer att bli lång och dömande.
DS
Edit : Är det rätt att visa bilder av döda och tillfångnatagna ?
Klart som faen att man skall visa det.Förhoppningsvis täpper det
till truten på dom som sitter hemma och bestämmer.
Tänker framförallt på Bush och Blair.
Edit igen . Bush är emot abort, tro faen det, han skulle aldrig ha blivit född
om det vore lagligt på hans födelstid.
Edit igen. Det är djä.. skönt att se dom kultiverade Brittiska soldaterna
jämfört med tuggumminissarna från United State off Bluff
DSSv: Dagsläge Irak
Bush gjorde ett stort misstag genom att underskatta sin fiende.
Stå dina vänner nära och dina fiender ännu närmre.Sv: Dagsläge Irak
"IRAK hade och har inga Scudrobotar , som jag skrev förra veckan."
Jaha, här har vi en expert som vet precis vilka vapen Irakierna har, vad bra då kanske det skulle ha varit du som ledde vapeninspektionerna. Du ska inte komma hit och prata om saker som du inte har någon aning om!
"Bush är emot abort, tro faen det, han skulle aldrig ha blivit född om det vore lagligt på hans födelstid."
Du är så osmaklig så jag mår illa. Saddam har mördat miljoner människor och ett helt folk lever i ett skräckvälde, dags att befria dem. Men du kanske stödjer Saddam och hans regeringssätt?
"USA förväntar sig att Vi skall ställa upp och hjälpa dem "pekunjärt"
med bidrag som slussas genom FN för att återställa efter kriget."
Jaha, så ni tycker inte att vi ska hjälpa till och bygga upp landet åt Iraks befolkning? Nehe, solidaritet? Nehe... Då kanske vi inte skulle ha tagit bort Milosevic och sedan betalt för den återuppbyggnaden. Vi hade då inte heller tagit bort Hitler och betalat den återuppbyggnaden. Lär dig lite historia!
"Det är djä.. skönt att se dom kultiverade Brittiska soldaterna jämfört med tuggumminissarna från United State off Bluff"
Generaliseringar är något jag hatar, att dra alla över en kam, det är förj-t. Du visar ju hur du fått din ståndpunkt i denna fråga, snarare genom ett USA hat än genom en kunskap om historien och om hur Saddam styr Irak.
Jag blir så trött på alla osakliga diskussioner som saknar egentlig grund, ta och låna ett par böcker och lär dig vad denna konflikt handlar om samt hur Saddam behandlar Iraks befolkning, sen kan jag lyssna på dig för då kanske du har FÖRSTÅTT!
MVH Jimmie PetterssonSv: Dagsläge Irak
USA säger ju att irak har flera hundra raketer (av olika typer) , men vad jag vet så har de bara skjutit 6 st ännu ..
de kanske sparar på dem?
kan ju vara kul att ha som prydnad när kriget är över.
eller?
//Roger