stackars sate.. jag har personligen aldrig greppat det där med sport. Håller me Roggan ja me:) PJ: jo lite annat =) Varför tror det det har med folks liv, vardag coh lön att göra? om man går på krogen så gör man ju något själv , Nä, de har du ju rätt i. Krogen är ju bättre, man får ju högre lön om man går dit också. oj då , det var visst lite känsligt Det var faktiskt inte ett dugg känsligt, jag är själv inte så himla road att att kolla på sport. Arkiv X blev ju mer än enn och en halvtimme försenat. Tycker inte alls om sport nu... Det är bara att lyfta på hatten och gratulera Frölundas Indianer till SM-guldet. Det är trevligt att även andra lag vinner än de "vanliga". Hej. Varför har vi vänner?? Grattis! Jag får väll trösta mig med att Färjestad kommer att vinna sitt nästa SM-guld säsongen 2006/07 medans Fröluna kommer att vinna igen år 2041 ;-) Tack PJ, men jag tror att det blir resultat som i år till nästa säsong. Åtminstone hoppas man ju =) "Arkiv X blev ju mer än enn och en halvtimme försenat. Tycker inte alls om sport nu... Jag är ingen sportfåne, jag ska bara fortsätta i samma stil.Sv: I 38 år har man väntat....
har du inte haft något bättre för dig i 38 år än att vänta på det? ;-PSv: I 38 år har man väntat....
jag kan förstå om man gillar att utöva sport själv , att man presterar något , pressar gränser etc , men att titta när någon annan gör det , kan det verkligen ge något?
blir era liv bättre om de nu vinner? , förändras er vardag? , får ni högre lön?
och varför är det roligare når några med tex. gröna kläder vinner över några med tex. röda kläder?
ska man heja på något lag som råkar vara baserat i närheten där man bor? , eller ska man bara ta ett lag och tänka "-ja dessa ska jag hålla på"
och när får man börja heja på ett nytt lag? går det inte välja när det är typ 2 minuter kvar av en match?
och är det LAGET eller SPELARNA i laget man ska heja på?
om någon skulle starta ett lag i säg örebro , och så köper man alla spelarna från frölunda... ska man du fortsätta att heja på det laget om man hejade på frölunda tidigare?
eller är det själva laget med sina färger som är viktigast?
och så är det skitsamma vem som spelar där i?
om man tex , skulle byta spelare i frölunda med spelarna i något annat lag, vem ska man heja på då ?(förutsatt att man hejade på frölunda från början)
bara undrar :P
//RogerSv: I 38 år har man väntat....
Jag förstår nte denna fras:
"Fyfaaan va vi spela bra" (sverige vann)
"Fyfaaaan va DOM spela dåligt" (sverige förlora)
Tycker BennySv: I 38 år har man väntat....
Roggan: Laget
Berra: Håller med (om dom som har den inställningen), det är alltid DOM som spelar, måste väl vara konsekvent.
Jag kan ju inte ens stå på skridskor, men tycker det är otroligt underhållande att se åp en bra match.Sv: I 38 år har man väntat....
Kollar du tv, läser böcker, ser på bio går på krogen för att få högre lön?
Att se på sport är väl ett intresse och underhållning som så mycket annat.
Svaret på alla dina andra frågor är naturligtvis att du gör precis som du själv vill.Sv: I 38 år har man väntat....
att kolla på sport är ju mer som att kolla när någon annan går på krogen...
och det skulle jag nog inte heller tycka var värst kul...
-----------
<b>och när slutar det vara underhållande då?</b>
ta fotboll tex , om man byter ut killarna i kortbyxor mot manhaftiga damer , är det fortfarande kul att kolla då? , och om inte , varför?
och om man sedan reducerar antalet spelare till 1 per lag , är det fortfarande kul att kolla då? , och om inte , varför?
och om man sedan byter de manhaftiga damerna mot kaniner , och byter bollen mot en pingisboll som de efter bästa förmåga får putta över planen , är det fortfarande kul då ? och om inte , varför?
Bio är ju bra också, där gör man ju nåt, äter popcorn å så, inte bara sitter å tittar på andra människor som redan gjort nåt.Sv: I 38 år har man väntat....
<b>"blir era liv bättre om de nu vinner? , förändras er vardag? , får ni högre lön?"</b>
det jag menade var att varför blir ni glada om ett visst lag vinner?
får man högre lön så kan man ju bli glad för då kan man göra kul saker eller köpa sig något , och går man på krogen så vet iaf de flesta vad man kan få där och då kan man ju oxo vara glad ett tag.
"jippi , nu har killarna i gröna kläder sparkat in bollen i målet fler ggr än de andra!! , tjo ho"
det känns lite för klent för att det ska vara underhållning ... för mig iaf..
och jag har inte på något ställe skrivit att du inte FÅR tycka att det är kul , det jag frågade var VAD som är så kul med det..
och tycker fortfarande inte att jag fått något svar på det...
om du bara beskriver VAD som är så kul med det så ska jag inte skriva något mer ..
Men hur kan man förklara en känsla, eller _att_ man känner något speciellt för något? Inte å lätt alla gånger...Sv: I 38 &amp;#229;r har man v&amp;#228;ntat....
Ska ta över världen och avskaffa det. I alla fall på TV. ;o)Sv: I 38 &amp;amp;#229;r har man v&amp;amp;#228;ntat....
Sv: I 38 &amp;amp;amp;amp;#229;r har man v&amp;amp;amp;amp;#228;
Som HV-fantast är jag född till att inte gilla framgångar för Frölunda.
Men igår och under hela finalserien njöt jag av deras fina spel och målvakter.
Nu hoppas jag att det tar 38 år till innan de tar sitt andra guld.
PS: Lite gott att hockeyn är slut nu så man kan ägna sig åt viktigare saker på kvällarna. Programmering t.ex
//freddaSv: I 38 &amp;amp;amp;amp;amp;#229;r har man v&amp;amp;amp;amp;a
Varför tittar vi på tv ???
Varför köper vi nya grejer??
Varför chattar en del på pellesoft??
Varför äter han bara grönsaker?
Varför bor en del i hus ?
osv
Vi ska ju bara jobba sova jobba sova och sen dö.......
/jonber Sv: I 38 &amp;amp;#229;r har man v&amp;amp;#228;ntat....
// PetterSv: I 38 &amp;amp;amp;#229;r har man v&amp;amp;amp;#228;ntat....
Sv: I 38 &amp;amp;#229;r har man v&amp;amp;#228;ntat....
Ska ta över världen och avskaffa det. I alla fall på TV. ;o)"
Håller fullkomligt med Andreas, detta hemska program förstörde en fin måndagkväll, försenat Arkiv X och inget Futurama, grrr, mycket upprörande ;)Sv: I 38 &amp;amp;#229;r har man v&amp;amp;#228;ntat....
Arkiv X?
Två stycken överarbetade, alltför-sedda FBI-agenter som ägnar sin vardag åt att ränna efter små gröna figurer. Är det kanske den spännande musiken som lockar. För det är ju inga snygga tjejer där. Hmm snygga tjejer förresten, tänk själva. Det är ju bara skinn och fläsk och ben och hud som en flådd älg, vad är det som är så kul med det?
Bara undrar. Livets stora frågor är i luften. Jag känner att vi har väckt en stor och intressant debatt i Sverige.
/Jörgen
PS. Roggan, du är bäst. Jag höll på att skratta mig ur stolen när jag läste dina komiska inlägg DS.