Hej Hej. Koppla inte en katt! Släpp ut dem en i taget och håll ögonen på den i någon timme, katter är vanedjur så börja dock med att göra dom hemmastadda i den nya miljön tillsammans. Hur det funkar med innekatter vet jag tyvärr ganska lite om, men vår utekatt har följt med oss på olika ställen på semestrar. Det är helt klart en fördel att ha sele och koppel, släpper man katten tar den sig långt. Nu vet jag inte om det var något speciellt med min katt, men den tog sig alltid tillbaks till stugan.Hur funkar det med katten ?
Tänker ta med mina två innekatter med mig ut på landet.
Dessa katter har aldrig varit utanför lägenheten.
Hur funkar det när jag släpper dem lösa på utelandets gröna paradis ??Sv: Hur funkar det med katten ?
Jag skulle sätta sele på dem och en långt koppel. Då kan de strosa på bäst de vill och du behöver inte oroa dig för att de skall komma bort. Vet av personlig erfarenhet att detta fungerar bra.
mvh,
PhilipSv: Hur funkar det med katten ?
Tänk också på att kolla upp om det redan finns en katt som har revir precis där ni är för om det är det så riskerar dina lite stryk i form av nykomlingar...Sv: Hur funkar det med katten ?
Min syster hade skaffat en innekatt, som hon bara hade haft i några månader. hon började släppa ut den (hon bodde på första våningen), och det gick också fint tills den blev överkörd. Fast som sagt - kombinationen innekatt och släppa ut i okänd miljö långt från tidigare hem har jag ingen erfarenhet av.
Tänk bara på en sak om du kör med sele och koppel: katter är inte speciellt smarta, de _kommer_ att trassla in sig. Håll uppsikt så att de inte stryper sig själva eller nåt annat hemskt.Sv: Hur funkar det med katten ?
Är de som mina (o)djur så lär de inte våga gå så långt i början.
Det var knappt att de gick ut alls, men sen när de började att känna sig mer hemmastadda så blev utflykterna allt längre.
Ett tips är ju annars att rasta dem i sele och koppel, om de nu går med på det vill säga.
/Anna-Karin