"Microsoft planerar priskrig mot Linux" källa : IDG.se Den fria marknaden fungerar fint, fast den skulle funkat bättre med flera alternativ än MacOS, Windows, Linux och BSD... > <b>MS får kalla fötter när marknadskrafterna får råda.</b> *LOL* förstod att du skulle hugga betet. Fö tycker jag att Misstänker att all utbildning m.m. är inräknat. Uppstartssträckan är mycket kortare i ett > <b>Frågan är helt enkelt om de 200% är i uppstart eller uträknat på ett antal år - </b>Nyheter på nätet !
Den nyheten får tydligen inte plats. MS får kalla fötter när marknadskrafterna
får råda. Alla som häcklar monopol och vurmar för den fria marknaden
borde få sig en tankeställare. Hej Linux på dom djävlarna. Sv: Nyheter på nätet !
Sv: Nyheter på nätet !
Hm, är du go eller? Det är ju precis det som är marknadskrafterna!
Bara så du vet det så räknas Microsofts lösningar som ett billigt alternativ i företagsvärlden. Deras produkter är inte alltid bäst, men funktionalitet vs. pris har gjort att de trängt ut andra, betydligt dyrare, aktörer!
Kan berätta för dig att företaget jag gör jobb på nu bestämde sig för att byta ut sin Exchange 5.5-mail-lösning, för att den helt enkelt började bli för liten för antalet mail/användare. Man tittade på diverse lösningar. Valet blev Exchange2000. Linux tittade man på, men det skulle bli 200% dyrare att implementera en lösning byggd på Linux!Sv: Nyheter på nätet !
det du skriver tyder på ett extremt tunnelseende .-)Sv: Nyheter på nätet !
välkänt system - och skillnaderna mellan version är minimala i jämförelse med att
välja en helt ny leverantör.
Frågan är helt enkelt om de 200% är i uppstart eller uträknat på ett antal år - kan
faktiskt bli så att underhållet i det initialt dyrare alternativet är mindre vilket gör att
den produkten blir billigare i längden... (jag har ingen praktisk erfarenhet av Linux-
systemet, så resonemanget är helt teoretiskt...)
/EmmaSv: Nyheter på nätet !
200% dyrare i initialkostnad, enbart på serversidan.
> <b>kan faktiskt bli så att underhållet i det initialt dyrare alternativet är mindre vilket gör att den produkten blir billigare i längden..</b>
Absolut kan det bli så. men det kan också bli åt andra hållet, betydligt dyrare under tidens gång! Det vet man inte förrän man provat!
Begreppet kallas för övrigt TCO - Total Cost of Ownership.