Finns det några fakta och siffror vad man kännar på att gå över från ASP till ASP.NET Jag tycker det är hemska att se hur folk programmerar med ASP.NET. *Rysser* svar till Andreas >framtiden förstår man varför man ska koda i .NET Det jag skulle tänka mig se är en ASP sida som är gjort i "vanliga" ASP och en med samma funktion men är gjort i ASP.NET fördelar med asp.net mot asp (utan BS)ASP vs ASP.NET
Inte nu bara att man tycker det är bättre utan svart på vitt på papper??Sv: ASP vs ASP.NET
Varför kan folk inte gör på rätt sätt istället för på sitt sätt?Sv: ASP vs ASP.NET
Vet inte om du har uppfatytat ngt helt fel?
Men lever man i nuet alternativt i framtiden förstår man varför man ska koda i .NETSv: ASP vs ASP.NET
Dagens förstapris i "bullshit" uttalande.Sv: ASP vs ASP.NET
Sv: ASP vs ASP.NET
<b>Snabbare</b> , även scriptkod blir nu kompilerad , dock tar det en liten stund första gången en sida accessas eftersom det är först då den kompileras.. men efter det så blir det full fart..
<b>Dödar inte IIS'en</b> , om en sidrequest får fnatt och låser sig , så är det bara den requesten som dör och inte hela IIS'en som det var förut.
<b>snabbare att utveckla i</b> , när man kodar asp.net webforms , så är det _nästan_ som att koda på riktigt , man slänget ut sina kontroller , kopplar events (serverside) på dessa ... det blir i stort sett som att koda ett vb6 formulär..
(dock går det inte komma ifrån en viss mängd html/javascriptknackade )
<b>separera kod från GUI</b> asp.net har stöd för "CodeBehind" , så man får all html i en fil , och all logik i en annan. mycket trevligt...
<b>ViewState</b> , asp.net har något som kallas viewstate , där state för kontrollerna på en sida lagras . så om man gör ett formulär med massa textboxar , så behöver man inte själv lagra vad som står i dessa om man måste göra postbacks.
<b>x-copy deployment</b> , det är bara att ta alla filer , dller etc och kopiera till sin ftp , så funkar det direkt (inget mer regsvr32 mindll.dll)
det är iaf några av fördelarna..
//Roger