Hej! Varför inte vara ärlig och säga att du inte har läst den? Därför att vi har haft 1-1½ månad på oss att läsa den, och hade fallet varit så säger väl en normal människa till ett tag innan och inte samma dag ;) Tja, i nian gjorde mååånga av mina klasskompisar så. Du kan göra som en kompis gjorde för några år sedan: ><b>Man kommer jävligt långt genom skitsnack.</b> om det är den boken filmen "the beach" är baserad på.. så se den.. eller låna boken på svenska... brukar ju gå snabbare att läsaThe beach - Alex Garland
Imorgon i skolan ska jag ha läst "The beach" av Alex Garland (engelska), vi ska ha lite diskussioner kring den och sånt trams.. Kruxet är att jag inte har börjat läsa än.
Finns det någon här som har läst den och som kanske skulle vilja dela med sig handligen i (inte alltför) stora drag och kanske viktiga delar som man bör känna till när min kära fröken ska fråga oss saker och vi ska tycka saker och sånt..?
Vore guld värt!Sv: The beach - Alex Garland
Sen kan du alltid skylla på nånting, haft mycket att göra,
mycket att tänka på, varit helt slut efter skolan, etc, etc.Sv: The beach - Alex Garland
Har helt enkelt ingen bra ursäkt..Sv: The beach - Alex Garland
Du får nog ta ditt kast och säga, "jag har inte läst boken".Sv: The beach - Alex Garland
Han hade inte läst ett smack. Satt och gjorde "egna tolkningar" och "analyser" av vissa delar av boken, när övriga klasskamrater hade suttit och snackat om dem ett tag så han förstått vad just de delarna handlade om.
Genom att liksom lägga in ett psykologiskt aspekt i alla handlingar ("Jag tror att den delen mest är en symbolisk illustration av x")
Man kommer jävligt långt genom skitsnack. Fick MVG i flera ämnen på gymnasiet pga. välartikulerat bullshit.Sv: The beach - Alex Garland
Jag har märkt detta, har klarat mig utan att läsa 2 böcker i svenskan och tre böcker i engelskan (klarar jag denna sista boken blir det 2-4) :)
Inte för att jag är superstolt över det, men läsa är inte min favoritsysselsättning, och kan jag slippa så gör jag det..
><b>Eller så sätter du dig och läser den</b>
Hinner ändå inte läsa 440 sidor på en halv dag...Sv: The beach - Alex Garland
EDIT: fast det kanske inte är så många bilbliotek öppna idag...