Snart är det dax att lämna in sitt val till projektarbete i 3:an. Men jag vet fortfarande inte vad jag ska göra... Ett förslag är att göra ett slags larmsystem som är baserat på en vanlig webkamera. Webkameran skickar då bilder till mjukvaran hela tiden som jämför med föregående bild. Ifall avvikelsen (någon slags checksiffra) är för stor så skickas ett mail med de senaste 10 bilderna (alternativt en kort film) iväg till ägaren. Tror det skulle kunna vara rätt skoj :) En stor cisco kurs på gymnasienivå. cisco final är väl slutprovet på hela kursen. Jag byggde en webbutik med ASP.NET. Det var ett bra sätt att lära sig lite om det hela, man blev så illa tvungen. Dessutom var det rätt kul. Två kompisar gjorde ett rätt kul projekt. De byggde en enkel liten bil som kopplade till datorns parallelport. Sedan skrev de ett c-program som styrde bilen och en php-sida som anropade c-programmet. Då kunde man styra bilen via internet. Men båda dessa projekt gjordes i det "gamla" gymnasiet så de var bara på 20h. Men det hade inte mycket att göra med den verkliga tiden så det borde gå bra att köra som ett 100p projekt. Tack för förslagen... ska tänka vidare på vad jag ska välja. Cisco är bra, håller jag själv på med (har bara Wan kvar och provet)Projektarbete!?
Någon som skulle kunna hjälpa till med några ideer? Det ska ha med data att göra.
Funderar på om man skulle ta och bygga en lättare varjant av nätverkskort till en abc80. eller om man skulle till att försöka med nåt riktigt vågat så som AI, vore tufft att gå djupare på det.
Vad tycker ni?
Fick nyss 81.1% på cisco final (för alla som vet vad det handlar om) // R-musSv: Projektarbete!?
Mvh
Peter Ilis
Ps.Vad är cisco final (en som inte vet)?
Ds.Sv: Projektarbete!?
Sv: Projektarbete!?
Sv: Projektarbete!?
Cisco är världens ledande nätverks företag och dom har kurser för människor som vill utbilda sig till nätverkstekniker. och den kursen går jag, som vi hade slut prov på igår.
Ingen cola kvar =( // R-musSv: Projektarbete!?
Sen fick vi om vi ville att göra Linux med Cisco och då får vi ett Cert om enbart Linux :)