Hej! Usch, vilken lång och jobbig enkät... Gjorde hälften innan jag tröttnade, lite för knepiga frågor dessutom... Skulle vilja kunna mata in lite mer text i år fälten också eftersom att jag vet att jag var 3 eller fyra år när alltihopa startade... Det var synd att du upplevde den som besvärlig, det hade varit värdefullt med dina svar. *Fick svårt att andas halvägs igenom enkäten... *lång** Ja, det måste vara långa stuket, för att jag skall kunna räkna på svaren och dra slutsatser. Men tack alla som försöker. "Synd" att jag inte har astma, annars hade jag kunnat hjälpa till JAg har turen att inte ha Astma, tror jag i alal fall. ;o) Eh... det där förstod inte jag... Varför måste den vara lång för att du ska kunna räkna Har satt samman enkäten för att kunna få fram det jag är intresserad av att mäta och som kan korrelera, i kombination med en utformning typ lickertskala. Personer med astma - vill ni hjälpa mig?
En liten udda förfrågan förvisso. Håller på med en uppsats och saknar ett antal enkätsvar - det var mycket svårare än jag trodde att nå ut till målgruppen. Målgruppen är personer med astmadiagnos. Syftet med uppsatsen är att undersöka två patientgruppers upplevelse av bemötande i sjukvården. Deltagandet är helt frivillig, anonymt och enbart för detta syfte (uppsats i sociologi). Bli bara inte chockade att jag använt en response-o-matic, det var en quick-fix i brist på hemsideutrymme med scriptfunktioner. Länken är http://m1.877.telia.com/~u87708814/enkat.html och det du skall skriva i "kod" är astma. Många tack på förhand. Har du frågor så svarar jag gärna på dem!Sv: Personer med astma - vill ni hjälpa mig?
Sv: Personer med astma - vill ni hjälpa mig?
Men som sagt är den 100%igt frivillig.
Beträffande årfälten räckte det om du skrev antingen det årtal du var 3 eller 4. Ger en viss uppfattning om tidsrymd innan sjukvårdskontakt och diagnos.
Kan jag hjälpa dig att förklara frågorna?
Poängterar återigen att den är 100%igt frivillig så känner du att den inte var din grej så stå gärna över, du ska ha tack för att du försökte!
/annKSv: Personer med astma - vill ni hjälpa mig?
Det är för ett gott ändamål, förutom mitt uppenbara intresse av studieresultat så kommer en vanlig men okänd sjukdom (endometrios) att jämföras med en lika vanlig (inom populationen den kan drabba) men känd sjukdom (astma) och det skall bli synnerligen intressant att se om båda grupperna upplever hur sjukvården bemöter dem likadant och om inte vari skillnaderna består. På ett ungefär "ger rutiner och kännedom om en sjukdom bättre upplevelser av bemötande inom sjukvården än om detta saknas".
Ha en bra dag!
/annKSv: Personer med astma - vill ni hjälpa mig?
på den? Är det inte tvärt om? Den bör vara välavvägd med antalet frågor och typ av
frågor för att du ska kunna få in ett brett statistiskt underlag. Svårt att dra slutsatser
om du inte får in tillräckligt med svar, eller svarande i tillräckligt många kategorier.
/EmmaSv: Personer med astma - vill ni hjälpa mig?
Att en enkät behöver vara lång var inte ett generellt påstående.
Gäller det du säger generellt eller har du tittat på min enkät och ger den underkänt som datainsamlingsmetod? Om så - har du lust att förtydliga? Det kan vara bra att få upp ögonen för eventeulla felkällor jag inte tänkt på.
/annK