Ska bli pappa för första gången :-)) och funderar på bra namn. På förstaplatsen just nu: Flikar in ett litet skämt... =) En tjejkompis vill att hennes framtida barn ska heta Vakum. Tack så mycket för svaren! Ser att det är fler som resonerar på samma sätt som jag. Om det är en pojke: Det är alltid svårt det här med att komma på namn. Namnen är kanske i sig inte så svårt att komma på, men att komma överrens om namnen kan vara ett helvete rent ut sagt :) Är väldigt benägen att hålla med Trash Tja, jag har hört att ARNE är klassat som sveriges fulaste namn så det skulle jag inte råda dig till:) Jag röstar på Jacqueline, som min brorsdotter heter. Inte helt lätt att lära sig stava kanske, men det är ju en utmaning iallafall... Hej! Hej igen! Stort grattis...har en kompis som också valde Edwin för en tid sedan. Bra val...lycka till Man ska nog undvika att döpa sin dotter till Ann om man heter Ahl i efternamn. ...och så verkar tråden vara igång igen... :-DBarnnamn
Pojke: Edwin
Flicka: Beata
Synpunkter? Fler förslag?
/HåkanSv: Barnnamn
Jag är så "grymt" döpt till Anna-Karin Söderberg, förkortas AS!!!
Med tanke på att barn kan vara otroligt grymma så bör man kanske tänka på vilken förkortning namnet ger....
Madeleine hade väl inte blivit bättre det heller, det hade blivit MS....
Mina förslag:
Theodor
Filip
Victor
Madeleine
Katarina
Helena / Heléne
// Anna-KarinSv: Barnnamn
Jag och några kompisar brukar diskutera vad vi ska kalla våra barn. Ska man ha två (eller råkar få tvillingar), så är "Staten" och "Kapitalet" ganska kul namn... (med viss koppling till känd låt av Hoola Bandoola Band - eller Ebba Grön om man så vill)
Ett annat bra är "Döden".
Tänk er det... "Lek inte med Döden"... =)Sv: Barnnamn
Själv har jag inga namn, det blir nog bara "de vanliga".Sv: Barnnamn
Skogga: Håller med dig
Pelle: Tack för gratulationerna. Man märker verkligen av namntrenderna nu när man har börjat tänka på det med namngivning. Har stött på några nyfödda Edwin men inte speciellt många än. Anledningen till att jag skrev detta var att jag passerade en kyrkogård igårkväll och såg att det fanns många Edvin från 1880-talet. Dagisen nuförtiden låter som ett ålderdomshem...
Sven: Jag gillar Svea, men Sven...? Njaa ;-)
Ulf: Felix
Stratocaster: Jag har inte blivit mobbad, men Håkan/Kråkan/Tråkan/Bråkan...
Putte: Min brors söner heter Oliver och William
Coug: Har tänkt i dina banor. Jag har funderat på att ta ett äldre släktnamn (efternamn) som börjar på S. Min flickväns förnamn börjar på A -> AS, mitt börjar på H -> HS, om vi får en dotter Beata BS (det börjar likna en kontaktannons)
Niklas: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, Döden... - den var bra :-D
Hjorten: Vakum lät ju jävligt dystert Sv: Barnnamn
Bert
Bengt
Om det är en flicka:
Berta
Bengta
Själv blev jag överkörd på Bengta så min lilla flicka heter Annie, erfarenheten är för mig att namnet spelar bara roll innan barnet är fött, efter så kommer det helt naturligt.Sv: Barnnamn
Har själv fyra barn, en tös på 6,5 år och tre pojkar i åldrarna 5 år, 3 år och 1 år. Och jodå, vi har visst då TV :)
Hur som, våra barns namn är (första och andra namn):
Flickan:
Yasmine, Nicole
Pojkarna:
Alexander, Linus
Oliver, Jonathan
Rasmus, Andreas
Men vilket namn man än ger så blir det alltid förkortningar man använder, förutom då när man ska säg till dom på skarpen :)
Lycka till!
Totte (se, en förkortning även där LOL)Sv: Barnnamn
Även om man har lite alternativ så brukar man kunna se vilket namn som passar efter det att knådden ser ljuset för första gången, då kommer det automatisktSv: Barnnamn
Annars så gäller det att det inte kan bli elaka smeknamn (vilket det blir ändå säkert:)
Det ska gå snabbt o skrika om ungen ska in, eller varit dum:) berömet får gärna ta lite mer tid:)
Amanda är fint flicknamn, Angelica...
Christoffer, BENNY kanske?*s*
Jag har ALDRIG blivit mobbad för mitt förnamn. (Benny boxare, men det e ju bara kul, eller Benny Guldfot*s*)
Efternamnet jag hade som liten däremot va det visst nåt fel på, sörensen, varför har jag ingen aning om o nu på äldre dar så tror jag nog bara att jag tog åt mig o det blev kul. Viktigt för ungen o fatta att INTE ta åt sig, men det e ju bara vi vuxna som förstår:)
Idag kan jag kallas Benny Ringmuskel (Ringborg) o det e ju rätt skoj*s*
Hade nån sagt DET när jag va liten då jääävl....:)
Grattis i övrigt:)Sv: Barnnamn
Sv: Barnnamn
Intressant tråd.
Med tanke på att jag själv snart ska bli far, och precis som Håkan har vi problem med att hitta på ett namn.
Ironiskt nog så heter vi (Håkan och jag) ju också likadant!!
Får väl ta och avsluta den här tråden (lite sent ;-)).
Det blev till slut en son - Edwin - 52 cm & 3455 g. Nu är han drygt tre månader och växer väldigt bra - har funderat på om inte Budda vore ett bättre namn...
Sv: Barnnamn
Det låter nog konstigt då hon presenterar sig med hela namnet...Sv: Barnnamn
Tack så mycket för gratulationerna!
/Håkan