Hejsan! jag förstår inte varför alla har ett sådant begär efter att få köra för fort? Du fick dina böter, dock inte genom polisen. Det var ju lurendrejeriet han blev upprörd över, han kanske bara ville testa det som en rolig grej? Ett enklare och billigare sätt för att få reda på fartkontrollerna är att ringa till polismyndigheten och fråga var de har fartkontroller, det är nämligen ingen hemlig information och därmed är de skyldiga att uppge den vid förfrågan. Kanske är smidigare att få det via sms, automatiskt? ;) Varför inte köra efter hastihetsbegränsningen? om du inte har sett att det har kostat något så har du inte tittat tillräkligt... Som ni säkert förstår så är det inte att köra fort jag är ute efter, det är just den mkt vilseledande reklamen. I SMS:en som jag betalade för va det dessutom falsk information. Dem skulle lika gärna kunna skrivit att: "Det finns INTE en kontroll på väg 45", och det hade jag betalat för. John, tråkigt att du blivit lurad. Jag kan erbjuda dig att utnyttja mitt företags tjänster istället. Då slipper du poliskontroller helt och hållet och kan åka i hastigheter upp till 200 km/h. Detta dessutom till en lägre kostnad än blufföretaget du råkat ut för. Plus att du inte behöver köra själv utan kan utnyttja restiden till att koppla av eller arbeta. >John, tråkigt att du blivit lurad. Jag kan erbjuda dig att utnyttja mitt företags tjänster Gött, skjutsar du hem mig till min kompis ikväll då? Sju-tiden ungefär...Varning för poliskontroll! - Bedrägeri
Just nu går det en raklamfilm på bla kanal 5 om en tjänst från RADAR eller POLIS eller 550 och allt vad dem kallar sig där man kan skicka ett SMS till en server och få aktuella poliskontroller.
Jag prenummererade på E6:an och Halmstad och fick c:a 8-12 SMS om poliskontroller om dagen. Nu har jag haft tjänsten ett tag när jag fick min telefonräkning. 4.800 kr har jag fått betala för detta! För varje SMS som skickas ut om kontroller betalar jag 10 kr. Jag tog 3 dagar nu och körde ut till platserna där kontrollerna skulle vara och tror ni att det fanns några trafikkontroller där? -"NEJ!"
Det är nämnligen så att om en person anmäler en poliskontroll så får han 10 gratis kontroller rapporterade till sig. Så folk anmäler in falska kontroller för att få sina gratis SMS.
HELA GREJEN ÄR ETT ENDA STORT BEDRÄGERI!
(tjänsten i sig borde vara olaglig)
CELLUS som äger tjänsten informerar inte något om vad det egentligen kostar.
Jag kommer att bestrida detta och ev. ta det för rättegång om det behövs.
Är det någon annan som har råkat ut för något liknande?
// JompaSv: Varning för poliskontroll! - Bedrägeri
Var glad för det istället... Sv: Varning för poliskontroll! - Bedrägeri
Sv: Varning för poliskontroll! - Bedrägeri
Vissa län har de dessutom listade på sin hemsida.Sv: Varning för poliskontroll! - Bedrägeri
Dock inte till ett sånt pris...Sv: Varning för poliskontroll! - Bedrägeri
Bara dumt att köra fortar. Fartsyndare är ideoter!Sv: Varning för poliskontroll! - Bedrägeri
det står i tv reklamen längst ned i högra hörn....
och tittar man på plaza500 (zon500´s hemsida) så står det så här...
KÖR FÖRSIKTIGT I TRAFIKEN!
Inga fasta avgifter, endast 5kr per mottaget SMS.
Prenumerera på flera områden samtidigt!
så det e bara till att titta...
dom hade inte fått köra tv reklamen om det inte hade stått enligt svensk lag.
så då skriver dom det liiiitet så finns det där iaf....
men jag förstår din frustration....
//M.Sv: Varning för poliskontroll! - Bedrägeri
Sv: Varning för poliskontroll! - Bedrägeri
/Thomas Tydal - Fordonsledare, SJSv: Varning för poliskontroll! - Bedrägeri
>istället. Då slipper du poliskontroller helt och hållet och kan åka i hastigheter upp till
>200 km/h. Detta dessutom till en lägre kostnad än blufföretaget du råkat ut för. Plus
>att du inte behöver köra själv utan kan utnyttja restiden till att koppla av eller arbeta.
>/Thomas Tydal - Fordonsledare, SJ
Ja, det är humor det! :-DSv: Varning för poliskontroll! - Bedrägeri