Den senaste tiden (läs några månader tillbaka) har man från dag till dag stött på nya artiklar i pressen om problemet med spam. >Vilken typ av människor är det som läser spam egentligen? Om man skickar ut 1.000.000 mail så måste det ju vara några % som läser och kanske några promille som reagerar och gör något åt det. Säkerligen är det en kalkylerad vinst på sånt där i någon form.Spam och åter spam
Computer Sweden skriver att spam kommer att kosta företagen 157 miljarder i år och att det bara blir värre och värre. Aftonbladet skriver att "barn mår dåligt av skräpmejl". Enligt Spamtrap passerades 50 procentsgränsen för spam i april 2003. Internetworld skriver att spam kan komma att ta död på e-posten etc etc.
Och visst, spam är väldigt jobbigt och drygt. Som privatperson får man passa sig med att lämna ut e-postadressen - även om det inte alltid räcker. För företag är det ännu värre då kostnaderna för hantering av spam hela tiden stiger.
Att spam är ett problem är ju klart. Jag undrar bara hur stort det egentligen är. Och framförallt skulle jag vilja veta vilka det är som skickar dessa plågomejl. För kostar det för företag att hantera det måste det kosta att skicka.
Och hur kan man finansiera en verksamhet som går ut på att skicka mängder av e-postmeddelanden som ingen läser?
För det är väl så? Eller? Jag avslutar min fundering med frågan: Vilken typ av människor är det som läser spam egentligen?Sv: Spam och åter spam
En kompis till mig läser spam enbart för att han sällan får vanliga mail.Sv: Spam och åter spam
Men jag som du säger att kvalite på alla dessa (erbjudanden) är så dålig att man blir mörkrädd. Så om man köper mailutskick, borde man då inte rimligen också satsa lite på ett seriöst brev?