Fae... vad skönt att Oxenstjärna är ute Vad grundar du detta på? Äh, jag föredrar faktiskt att heta någonting "knstigt" i efternamn. Mitt efternamn är det bara 7 personer i sverige som har, nämligen jag, min fru, mina föräldrar och mina 3 syskon. Allt som allt i hela vida världen så tror jag bestämt att det bara finns sju sammanlagt som heter samma som jag. Däremot så finns det en del "utbrytare" från släkten som har dubbla, och löjliga, efternamn där mitt efternamn ingår som del två (för det mesta), men det är ett par grenar i släkten som bröt med resten av familjen vid emigreringen från spanien till italien i mittten/slutet av 1700-talet. Jag tycker det är ganska så häftigt att ha ett "underligt" efternamn. Själv heter jag "Hatt" i efternamn. Tror inte att det är så många som har det efternamnet vad jag vet av... Det är både för och nackdelar med "underlikt" efternamn, fördelen är t.ex att de flesta lägger det på minnet, nackdelen är om man som jag har långt för och efternamn då är det lättare med ett smeknamn. ;-)) Min far tog patent på "Moldin" när han var 18 år ungefär (1943+18 = 1961), så nu heter våran familj plus min brorson det. Däremot finns det massa jenkare som heter det också, värdelöst... Härmisar! Hmm om ni hade tittat på tiden när inlägget skrevs så hade ni kanske associerat till "Jag som trodde alla killar kunde sånt... " "Vad gör då tuffa boysen numera när man inte e snabbast " Ett bra sätt o få snabb taxi är att dra till med ett efternamn som "Von Dybher" eller nått likn som gärna stavas lite skumt:) Funkar för mig tycker jag, känns som det blir mer respekt än vanligt hehe. I unga år försökte jag byta efternamn . Jag heter Persson. haha, jag hörde om en som ville döpa sin son till Tiger men det fick han inte, vilket va konstigt, man får ju heta Björn:))Skönt att heta Svensson !
Detta djä.... inavel är borta , nu är det bra att heta Svensson. !!!!Sv: Skönt att heta Svennson !
Är det någon 'poll' på Aftonbladets hemsida?
Hur kan det vara bättre och ha samma namn så "alla" andra ?
Istället för att sticka ut i mängden?
(Om man inte är efterlyst iof :-))
Tjipp på're
PeterSv: Skönt att heta Svennson !
(ja, jag tycker det är roligt med släktforskning)Sv: Skönt att heta Svennson !
PhilipSv: Skönt att heta Svennson !
Sv: Skönt att heta Svennson !
Sv: Skönt att heta Svennson !
fotbollen - där en viss Svensson gjorde en strålande insats!! =)
Jag som trodde alla killar kunde sånt... ;)
Om vi diskuterar namn generellt - då finns det säkert roligare namn man kan heta...
/EmmaSv: Skönt att heta Svennson !
Även dom med tjocka brillor som sitter framför skärmen då? ;-)
Hörde en kul grej häromdagen på tal om det. Finns visst någon moppe som går att trimma med hjälp av en gameboy - betyder det att det är just grabbarna med tjockast brillor som har snabbaste moppen numera? Vad gör då tuffa boysen numera när man inte e snabbast för att man jackat kolven bäst? ;-)Sv: Skönt att heta Svennson !
Trimmar datorerna...Sv: Skönt att heta Svennson !
o andra sidan så har väl herr svensson lättare att sno nån annans taxi då det e mycket troligare att det e en svensson som bokat den:)Sv: Skönt att heta Svennson !
I min ansökan skrev jag att jag ville ta namnet efter mitt barndomshem.
Jag fick avslag. Jag ville heta Hamngatan 2.
Sen var det grabben som ville byta namn han hette Bertil Hitler.
Ja det förstår Vi att du vill byta fick han som svar ,vad vill du heta ? "Adolf Hitler"Sv: Skönt att heta Svennson !
Nu får man kanske heta Tiger, eller?:)