Alla företagere som uttalar sig och bekymrar sig. Varför ??? >Har det slagit(!) dig att man kan bryta benet utanför tjänsten t.ex??? Hur f*n fick du det till att jag skulle fråga nån det?? Allt jag gjorde var att konstatera att det inte nödvindigtvis behöver bero på skador på jobbet. Har du inget bättre svar att komma med än så?? >då jag nog är den som konstant har någon idrottsskada på firman. Rätt stor skillnad efterssom jag inte tar ut nån lön från den firman alls... :-| >Är det så kul att provocera? svenpon, >Därför är det svårt att föra en diskussion kring det hela. Svenpon, >därav mitt återkommande uttryck mbt (man blir trött).Tredje veckan !
Om det nu är så djä.. bra på Era företag så behöver Ni inte bry Er.
Det blir inte många som kommer att behöva sjukskriva sig på Era företag .Sv: Tredje veckan !
Korkat uttalande. Du frågar alltså en som du tänker anställa.
"Är du aktiv idrottsutövare ? "är det troligt att du kommer att bryta benet ?"
"I så fall kan jag inte anställa dig"
Phuuuuuuuuuuu.
Förresten så bröt jag benet, min arbetsgivare fixade så jag utan bekymmer
kunde sköta mitt arbete med mitt gipsade ben redan efter 4 d.
Det är frågan om lojalitet från båda sidor.Sv: Tredje veckan !
"Phuuuuuuuuuuu." - Jo, det för ju debatten framåt med stormsteg det.
Fast med ditt resonemang så bör jag nog ta och sparka mig själv omgående då jag nog är den som konstant har någon idrottsskada på firman.
Ta å väx upp nån gång nu va Sven.. ;-)Sv: Tredje veckan !
Och !!! hur gör du med tredje veckan, är det ett bekymmer för din firma ?
Eller ?? är det skillnad på dig och övriga på firman ?Sv: Tredje veckan !
Men nu va det inte mig vi pratade om, och jag har inte ens sagt nåt om tredje veckan är bra eller inte. Bara du som antar saker hela tiden. Är det så kul att provocera?Sv: Tredje veckan !
Om du inte lagt dig i , så hade det inte blitt nått.:-)Sv: Tredje veckan !
Forumet borde döpas om till "Svenpons lustifikationer och reflektioner"
Som vanligt förenklar du sakfrågan <vbg>
Därför är det svårt att föra en diskussion kring det hela.
Jaja, jag vet att du inte bryr dig om vad jag tycker men det finns ju andra som de facto läser trådarna.Sv: Tredje veckan !
Ganska märkligt det har varit på tapeten de senaste veckorna.
Men Ok jag skall förklara för dig. Regeringen vill införa en tredje vecka
där arbetsgivare skall stå för sjukskivningskostnader.
Jag tycker att det är Ok att lägga större ansvar på arbetsgivare som inte
kan handskas med sina anställda och arbetsmiljön på så sätt att dom får lojalitet av sina anställda.
Helt övertygad om att detta inte är ett problem för små företag,dom kommer sin personal så nära
att det bör uppstå lojalitet mellan dem. Om inte så bör dom sluta som arbetsledare/företagare.
Om någon tror att folk i allmännhet sjukskriver sig långtid bara för att lura
dom stackars arbetsgivarna, så är det en beklaglig människosyn som bara
slår tillbaka på dem som omfattar den.
>det finns ju andra som de facto läser trådarna
Åhhh faen, är det,! trodde att det bara var du FR23 och någon till som läste :-)
Och ??? vad blev slutsatsen av ditt inlägg .
Vill du att man skriver bara sånt som du och du tror att andra vill läsa.
Ta ett snack med din "teraput".
Kan riktigt se framför mig hur du ligger på rygg hos hjärnskrynklaren
"SvenPon skriver saker som gör mig upprörd" *LOL*Sv: Tredje veckan !
Trevligt att du bemödar dig att förklara saker och ting för mig <vbg>
Men tillskriv inte dig själv någon betydelse i mitt liv - det finns andra saker att diskutera med min psykiatriker, psykolog och beteendeterapeut än dina inlägg.
Varför ska jag, eller för den delen andra som tar del av dina alster, bli upprörd?
Har man läst några inlägg av dig så vet man
- du gillar att provocera.
- du är en fd sjöbjörn och har därmed ett mer råbarkat språk än många andra.
- du är genuin i ditt agerande åtminstone här. Alla forum mm har dock en personlighet
som tangerar din vilket gör att du inte är unik.
- du kan (emellanåt) vara underhållande och därmed roande.
Det som är att beklaga är att du inte inbjuder till sakdiskussion till följd av din retorik och din onyanserade inställning (svart eller vit) därav mitt återkommande uttryck mbt (man blir trött).
Jag noterar med glädje att du inte har något emot att forumet döps till ovan förslag <vbg>
Imorgon är det en ny vecka varför du inte får glömma bort att fylla på din Dosett så att du inte missar veckans underhåll <vbg>Sv: Tredje veckan !
Gör som jag om det står XL-Dennis eller FR23 som avsänderae i första inlägget
så bryr jag mig inte om att läsa. ;-)
Ha det