Varför reagerar inte mina katter(även hundar) på de bilder som Vi ser på TV. Tja jonber: Min katt satt o kolla på naturfilmer (djur då*s*) o han e riktigt intresserad hehe. jag hörde på något naturprogram att katter och spindlar var de enda djuren som kan se på tv. SPINDLAR?? Haha ok, undrar hur dom kan veta det:) om jag inte minns fel så testade de genom att vis aolika bytesdjur på skärmen , och kollade om det riktiga djuret försökte anfalla bilden.. Speglar kan jag förstå, men TV flimmer klara nog inte våra katter.Något jag funderat mycke på !
Hur fungerar deras ögon ? och info till deras hjärna ?Sv: Något jag funderat mycke på !
Kan ju säga att när där e hundar på tv så reagerar min hund i alla fall, specielt roligt är det om djuren försvinner bort i bilden för då springer han och tittar bakom tv efter djuren :)
/jonberSv: Något jag funderat mycke på !
det påminner om min hund..:D
När vi kollade på semesterband ohc han hörde sig själv skälla...då fick han riktigt fart fram till tvn...såg så roligt ut..:)Sv: Något jag funderat mycke på !
Sen formel1, muspekaren e kul:)
så dom ser, men det verkar som dom till en början inte fattar flera dimensioner, typ som vi när vi kollar på såna skumma figurer där det träder fram saker, vissa ser vissa inte:)
/BSv: Något jag funderat mycke på !
//RogerSv: Något jag funderat mycke på !
Hur som helst så är det askul o se djur kolla på tv.
Min katt satt o jama nedanför en spegeltavla, jag fatta inte varför till en början, tills det visade sig att han trodde det va ett rum till som han inte kom in i:)
En annan gång kasta jag en papperstuss bakåt, så kissen som kolla i spegeln trodde den kastades framåt o han gick in i spegeln haha, snacka om förvånad:=)Sv: Något jag funderat mycke på !
och det var visst bara katter och spindlar som gjorde..Sv: Något jag funderat mycke på !
Mina reagerar överhuvdtaget inte alls.