Jag har tyckt innan att MS var ett bra företag med deras produkter och tjänster Om jag inte har helt fel för mig så har Microsoft erbjudit en uppgradering under flera års tid, och även med ett fastsatt slutdatum! Jaaaaaaaa, varför tror Ni att jag ofta spyr galla över deras produkter Men lille Sven, sluta kritisera företaget vars produkter du använder varje dag, såvida du inte har något vettigt att komma med.Microsoft=?????
men nu undrar jag vad tusan dom håller på med.
Jag tänkte kolla vad det kostar att uppgradera en NT4 server med 5 klienter till 2000.
Skickade ett e-mail till dom och fick svar att jag skulle kolla med deras återförsäljare
eftersom dom har inte hand om det.
OK tänkte jag och skickade en förfråga till dom och fick ett svar jag gjorde mig paff.
Fick svaret att MS har tagit tillbaka ALLA uppgraderingslicenser om jag ska ha en nyare
system på servern så måste jag köpa en helt ny licens.
Det skulle gå på ca 9000 kr för 5 klienter.
Då börjar jag bli lite förbannad på MS eftersom har ett företag köpt in ett system så
tycker jag att dom ska ha rätt till att kunna uppgradera sina system för en liten peng.
Om jag nu har NT4 och köper 2000 så har jag fortfarande NT4 licenser kvar till ingen nytta.Sv: Microsoft=?????
Sv: Microsoft=?????
och affärsmetoder. Sanningen är att det är ett djä... rövareföretag som pg
av sin dominans tar sig friheter som överstiger allt förnuft.
Här i lilla Svedala sitter högernissarna och ondgör sig över monopolföretag.
MS visar på vilket det andra alternativet är. Som tur är så kommer dom att
knäckas och bli ödmjukare när länder som tex Kina och Indien (sparkar dom i röven).
Ni som fortfarande är frälsta av Ms Guden kan ju ta en funderare på varför dom
har blivit dömda till ett av de största skadestånd som utdömts mot företag.
Säg vad man vill om USA men detta är dom duktiga på, skitbra !!!Sv: Microsoft=?????
Microsoft är ett precis som de flesta andra öretag, ett företag som strävar efter att bli stora och tjäna pengar. Sedan att deras desktop-mjukvara(OS) är så pass bra och användarvänligt att folk fastnar för det, är ju bara positivt.
Tror nog att det vore nyttigt om Sven kanske testade lite alternativ som Linux eller *BSD om han inte är nöjd med plattformen han arbetar med.
/Michael