USA kommer att gå under , precis som rommarriket. Sven, vi vet vid det här laget vad du tycker om USA. Tycker det är bra trevligt när han vräker på om USA, så vet man att man inte är ensam om att tycka så. Tjopp. Och för oss övriga som faktiskt gillar USA och en hel del som kommer därifrån(givetvis inte allt...) så har vi: >"USA kommer att dö som supermakt på grund av deras brist på respekt och sitt "ganska intressanta fenomen" EU kommer inte heller att vara för evigt. >Kolla på dessa feta obildade medborgare, så förstår man hur det är ställt. >>Ungefär som när ni diskuterade världsrymden. - En supernova kan också bli ett svart hål. Det är så djä... intressant att se hur dumhuvudet Bush försöker få <b> men när sk. stora stadtsmänn >EU kommer inte heller att vara för evigt. MK du sa inget som går att ta upp, så djä.. banalt så jag orkar inte. >"USA kommer att dö som supermakt på grund av deras brist på respekt och sitt ointresse för omvärlden" Enligt ett test utfört av amerikanska skolväsendet (tror jag det var, det omtalades på SVT 24 för inte så länge sen) så kunde 93% av amerikanerna inte peka ut Irak på en karta, 43% hittade inte New York och 11% hittade inte Nordamerika... Om Vi skall vara riktigt ärliga så har dom bett om 11/9 länge >>Tony är bra , så länge han har förstånd att stå emot EMU :-) > Citat från en bra svensk låt (om jag inteminns fel): Så länge Pellesoft är en svensk kvasiankdamm och inget internationell community så får denna typ av frågor och den aggressiva anti-amerikanska attityden alltför stort svängrum. Intressant Markus_E, tror du verkligen att Sverige håller i hela fem år till? Tycker att det låter lite väl mycket ;)USA undergång !!!
Så länge man väljer högsta ledare som jr Bush så pekar det bara åt ett håll.
"sanna mina ord" Sa krösaMaja Sv: USA undergång !!!
Tröttnar du aldrig på att posta inlägg om det?
Varför inte göra något kreativt?
Skriva en bok, ta en lång promenad, programmera något, etc, etc.Sv: USA undergång !!!
Funderade faktiskt över USA:s undergång för några dagar sen... undra hur många år det kommer stå. INTE 1000 i alla fall. Nu tänker väl vissa, "äää va snackar killen om, dom är hur starka somhelst". Jojo men det sa man om Sovjet också, och poff så va dom inte så starka längre.
Inte för inte som ground-zero är ett par praktiga hus fattigare // R-musSv: USA undergång !!!
Jag tycker att supermakter som dör ut är ganska intressanta fenomen - Dom ska ju vara så starka och mäktiga.
När det gäller USA (och säker många andra supermakter i historien) så är jag helt inne på Michael Moore's uttalande:
"USA kommer att dö som supermakt på grund av deras brist på respekt och sitt ointresse för omvärlden"
En annan intressant sak är att USA:s ekonomi är till stora delar beroende av Japan.
Japan har investerat enorma mängder dollars och/eller yen i USA. Detta medför att om Japan skulle behöva
ta hem pengar till sitt land så skulle dom tömma USA på enorma mängder pengar.
Peter.Sv: USA undergång !!!
http://www.amerikasvanner.nu/
;)
/MichaelSv: USA undergång !!!
ointresse för omvärlden"
Mitt i prick . det finns fler än jag som anar vad som är på G.
Kolla på dessa feta obildade medborgare, så förstår man hur det är ställt.Sv: USA undergång !!!
Ungefär som när ni diskuterade världsrymden. - En supernova kan också bli ett svart hål.Sv: USA undergång !!!
Hur många generationer brukar ett imperium
överleva? (Om nu EU kan kallas imperium)Sv: USA undergång !!!
Om fetman har något med det hela och göra vet jag inte.
MEN dom är obildade vad gäller omvärlden och det som inte direkt berör USA för stunden.
Och det i sin tur blir en direkt spegling av vad USA som dagens supermakt står för.
Tyvärr. :-/Sv: USA undergång !!!
hehe... Duktigt sant. Allt kollapsar... Till och med universum (fast inte än dåra.. vad jag hört)Sv: USA undergång !!!
med sig Tony Blair på den sagan om vad det var som gjorde att dom anföll.
Det var bra och Ok att få bort fanskapet Sadam , men när sk. stora stadtsmänn
börjar ljuga för sitt eget folk så är dom ute på "fisses mosse"Sv: USA undergång !!!
börjar ljuga för sitt eget folk så är dom ute på "fisses mosse"</b>
Detta har iofs. inget med USA att göra, men vi kan ju lugnt säga att lögner från de styrande inte bara förekommer i USA, vad jag uppfattat det som så har ju vi "dumma" svenskar gått på socialdemokraternas lögner i väldigt många år, så vi är nog inte bättre än amerikanerna ;)
Och Sven, jag vill fortfarande ha svar på min fråga i Microsofttråden, om du har tid vill säga =)
/MichaelSv: USA undergång !!!
Förmodligen sant.
>Hur många generationer brukar ett imperium
>överleva? (Om nu EU kan kallas imperium)
Ingen aning... Det måste bero på imperiumet. För mig är Respekt nyckelord om man vill överleva. Både som imperium såväl som individ.
Peter.
Ps. jag vill ge er en smutt länk: http://www.respekt.orgSv: USA undergång !!!
Men den som såg Japan:s utveckling , du tänker rätt.
>Detta medför att om Japan skulle behöva
>ta hem pengar till sitt land så skulle dom tömma USA på enorma mängder pengar.
Det kommer att bli en djä... jordbävning som gör att att dom tar hem sina
tillgångar och de är inte lite det kan jag försäkra.
Då står dom där som "fittor inför Guds ansikte" tänker på USA administrationen,
folket är bra.
Om du skulle ta 10000 7 åringar slumvis från tex Europa och 10000 från USA
testa dem på "Världen dom lever i" , så blir resultatet inte nådigt för USA.
Dom är helt enkelt "underutvecklade" Vi borde skicka hjälp.Sv: USA undergång !!!
Guld det är precis och exakt . "Say No More"Sv: USA undergång !!!
Så visst kan du ha rätt i att gemene amerikan är fet och dum, men man måste tänka på att det finns rätt många skärpta amerikaner med. När Japan tar hem sina investeringar i Usa så ska jag stå först i kön på ebay och köpa min egna atomubåt iaf...Sv: USA undergång !!!
Dom har så många "foreigner:s" !!! liv på sitt samvete efter 1946 så det är solklart att detta kommer. Chile, El Salvador ,Guatemala ,Irak, Iran och Vietnam mfl.
Ingen snygg vidräkning när Vi skall granska dom !!!
Bush är en stor djä.... pajas hoppas att Tony inser detta och gör avbön.
Tony är bra , så länge han har förstånd att stå emot EMU :-)Sv: USA undergång !!!
Dra inte in Emu i denna tråd... Snälla! Det var ju så trevligt ;)
>>Dom har så många "foreigner:s" !!! liv på sitt samvete efter 1946 så det är solklart >>att detta kommer. Chile, El Salvador ,Guatemala ,Irak, Iran och Vietnam mfl.
Absolut. Det är inga snälla krig...
Dock tycker jag med mitt förhållandevis korta liv att det 'finaste' krig dom gjort var Q8-Kriget. Men då är ju Clinton den bästa president usa haft på mannaminne oxå.
Då faktiskt Q8 ville ha FN-hjälp och fick det av bla USA. (Tack alla som var där)
Det är så FN ska funka tycker jag...
Hoppla - Peter.
btw:
Citat från en bra svensk låt (om jag inteminns fel):
I'm not living in America... But I'm not sorry.
Va heter gruppen?????Sv: USA undergång !!!
> I'm not living in America... But I'm not sorry.
> Va heter gruppen?????
The Sounds *ryser*Sv: USA undergång !!!
När ska Pellesoft bli ett internationellt forum med klass?Sv: USA undergång !!!
/Michael