Varför hör man aldrig anmälningar kvinnor som "blottar sig". Aftonbladet idag "Polischef misstänks för sexköp." Av den enkla anledningen att om en kvinna blottar sig för en man så tar inte mannan illavid, utan frågar istället om han får bjuda på en kopp kaffe =) >Av den enkla anledningen att om en kvinna blottar sig för en man så tar inte mannan illavid, utan frågar istället om han får bjuda på en kopp kaffe =) Vi pratar vitt och brett om jämstäldhet. >Man tycker som man "ska" tycka, utan eftertanke. > <b>Varför är det skillnad på det man blottar ???,</b> Jag menar att vissa åsikter är nästan påbjudna, Jag tycker dett är fel att blotta sig. JAg ha svårt att förstå om du är för eller emot att folk blottar sig. Kan du var vänlig att klargör din åsikt i den frågan. Jag är emot. Kanske hamnade jag bredvid ämnet lite. Tycker att Tor Erik:s resonemang är genomtänkt.Appropå
Varför är vårt "spjut" så straffbart att blotta ??? .Iofs så bryr jag mig inte.
Men !!! varför tillmäler lagstiftningen så olika bedömningar.
undrar oblottad "strutpenis"Sv: Appropå
Bra att det finns normala polischefer. !!!
Nu får våra "Freja" kvinnor något att bita i.
Athens borgmästare har tillåtit 30 ny bordeller i Athen 2004, säger detta Er något ???
"Freja" tjejerna får ett helvete att åka till Athen 2004 .Där finns det att hämta:-)
Helt out of bounds! Det är bra att Vi utvisar Nadine(synskadat barn). Signalen är klar
du kan inte leva på falsk sympati.Sv: Appropå
---
<b>Andreas Håkansson
Student of Software Engineering</b>Sv: Appropå
Det var en djä... filosofiskt analys.Spjutet är ett hot. Grottan skall undersökas.Sv: Appropå
Jag vill se statestik på hur många som blivit dömda för att ha "blottat" sig.
De senaste 20 åren , Hur många var männ, hur många var kvinnor ???Sv: Appropå
Jag tror Svens inlägg handlar om de "politiskt korrektas"
brist på självkritik. Man tycker som man "ska" tycka, utan
eftertanke.
Hur man såg på saker för 120 år sen framgår om man
läser i första upplagan av Nordisk Familjebok. Den finns i
sin helhet under denhär adressen:
http://www.lysator.liu.se/runeberg/nf/
Då förstår man vad som var "Kejsarens Nya Kläder" under
Oskar II:s tid. Sv: Appropå
Vet inte riktigt hur du menar , men eftertanke har jag.
Varför är det skillnad på det man blottar ???,hur skall jag dömma i olika brottmål ???
Hela mitt resonemang kom upp när jag såg Advokaterna på TV igår, en kille som
"blottade" sig efter en penisförstorande plastikoperation.Sv: Appropå
Det är inte skillnad på om en man eller kvinna blottar sig. Som vanligt verkar du blanda ihop saker. Antalet anmälningar har inte med hur domstolar ska dömma! Du får snarare titta på procentsatsen av hur många manliga respektive kvinnliga blottare som blir dömda efter att de blivit åtalade!
> <b>hur skall jag dömma i olika brottmål ???</b>
För samhällets skull hoppas jag att du inte kommer i situationen där du ska dömma någon!Sv: Appropå
andra förbjudna.
Åtminstone om man har planer på att bli politiker.
Exempel: Man får inte vara för en vattenkrafts-
utbyggnad i älvarna. Och man måste anse varg
och björn som helt ofarliga.
Och vad som är politiskt korrekt varierar från
tid till annan.
Nej det är de politiskt korekta som inte tillåts
tänka, menar jagSv: Appropå
Istället för att skilja på könen. Vilket inte är något steg närmare jämställdhet.Sv: Appropå
Hakarde upp mig på dethär med politiskt korrekta åsikter.Sv: Appropå
Vi är inte jämnlika inför gällande lag. Saker som en Man gör kan vara tabu
för Kvinna viseversa. Tex som gör mig så heligt förbannad.
En svensk domare kan fråga en kvinna i ett våldtäcktsmål. "Hur var du klädd vid tillfället"
Det är så djä... sjukt och oproffisionellt , tom om hon gick naken så är det inte relvant
att ställa en sådan fråga. Var hon berusad , såååååå what , fortfarand irrelevant.