http://www.idg.se/ArticlePages/200308/01/20030801155515_CS/20030801155515_CS.dbp.asp? Jadå, vad kan man säga? Jag sitter i precis samma situation som dig. Hade tänkt ringa Bostream om det idag men glömt bort det. Rapportera jättegärna här om du får mer info! Vad kan man säga, Bostreams kundtjänst säger nu att detta inte gäller deras Xstream (2,5 Mbps med fast IP) kunder. Det har deras "chef" sagt, men tydligen har inte TeliaSonera samma uppfattning om man får tro olika diskussions forum om detta.. > <b>Bostreams kundtjänst säger nu att detta inte gäller deras Xstream (2,5 Mbps med fast IP) kunder. Det har deras "chef" sagt, </b> > <b> Ah, nice! Har du någon referens till det? </b> Vi håller tummarna för Jim! :-) Tack för infon! > Men det behövs väl inte? Den kan du väl fortsätta att köra själv. Eller stod det något > <b>Så då måste jag flytta över hela fadderullan till no-ip, för DNS2GO kan ju så klart inte skicka <b>bara</b> mailen til no-ip. </b>Telia tar krafttag mot spam...
Suck, då skall dom stänga av min möjlighet att ha egen mailserver (har Bostream och där får man ha det).
Trodde man skulle slippa såna här problem när jag valde bort Telia och tog Bostream.
Min server går inte att spamma igenom men ändå skall man bli drabbad av att det finns en massa "idioter" som inte kan se till att stänga till sina mailservrar...
Och *WOW* man får en hel vecka på sig att hitta alternativ, om nu inte Bostream lyckas hitta en lösning.... Men som vanligt har ju kundtjänst inte hört talas om detta....
Otroligt sur Johan som skrivit detta!!!Sv: Telia tar krafttag mot spam...
Sv: Telia tar krafttag mot spam...
Men detta kände ju inte kundtjänst till, så nu återstår ju att se vem som har rätt Bostream eller TeliaSonera.. Och det känns som för en gångs skull så får säkert TeliaSonera rätt.... Helt plötsigt kommer det inte att funka längre...
Och då kommer Bostream att bli tok nedringda...
Den som lever får se....
/johanSv: Telia tar krafttag mot spam...
Ah, nice! Har du någon referens till det?
I annat fall så blir det ju till att leta upp någon SMTP-forward. Jag hittade en på <URL:http://www.no-ip.com/services.php/mail/reflector/>, men $39.95/år känns ganska dyrt. Någon som har något tips om någon billigare och/eller bättre? Riktigt jäkligt gärna en som isåfall även pratar SMTP över SSL.Sv: Telia tar krafttag mot spam...
Nja fick ju inte namnet på chefen, men han jag pratade med hette Jim.
Men det hjälper ju inget den dagen man behöver ringa igen, men låt oss hoppas att det flyter på..
> <I annat fall så blir det ju till att leta upp någon SMTP-forward. Jag hittade en på
<URL:http://www.no-ip.com/services.php/mail/reflector/>, men $39.95/år känns
ganska dyrt
Jepp men då jag kör egen domän också så skall dom ha $24.95 för det också.
Så totalt blir det $65 typ 650:- + domän avgiften på 200:-
Så det blir jävligt dyrt för att dom skall fibbla till det!
Så jag hoppas verkligen på att Jim vet vad han pratade om!
> <b>Jepp men då jag kör egen domän också så skall dom ha $24.95 för det också.</b>
Men det behövs väl inte? Den kan du väl fortsätta att köra själv. Eller stod det något i deras finstilta som jag missade?Sv: Telia tar krafttag mot spam...
> i deras finstilta som jag missade?
hhmmm Idag kör jag min domän via DNS2GO (liknande no-ip). För <b>mig</b> så är det gratis.
Så då måste jag flytta över hela fadderullan till no-ip, för DNS2GO kan ju så klart inte skicka <b>bara</b> mailen til no-ip. Och då blir det dom hemska summorna..
Och DNS2GO har funkat klockrent under 2 år, så behåller gärna dom. Vet ju inte hur länge jag kör Bostream, ngn stans i bakhuvudet så ligger det en röst och säger Bredbandsbolaget igen... Så så fort min BRF skriver på så får jag dynamiskt IP igen. Därför vill jag inte köra en riktig ISP lösning på min domän...
Hoppas du fattade vad jag menade.
Hm, är det verkligen så? SOm jag uppfattade det så kunde man skaffa <b>enbart</b> SMTP-forwarding-tjänsten från NO-IP! Men som sagt, jag kan ju ha missat något!