Har gjort en liten omröstning om programmeringsspråk: Det är ju inte direkt svårt att fuska... synd att folk tycker om att förstöra saker... :-/ Testa nu, har lagt till ip-kontroll (eftersom cookies inte hjältpe...), det kan dessvärre ge problem eftersom många använder dynamiska ip-adresser... >många använder dynamiska ip-adresser... Cookies har inget med IP att göra... >> <b>>många använder dynamiska ip-adresser...</b> Problemet är ju att de inte har någon cookie från början... Har lagt till sortering efter röster o i andra hand sortering alfabetiskt :DOmröstning: Programmeringsspråk
http://thomasa88.digitalrice.com/rosta/rosta.cgi?rostning=programmering
(tog med det som jag fick fram av chatten, om inget passar kan man ju alltid ta "annat" ;))
Mr T @thomassida.cjb.net
PS. Om det uppstår nåt fel med skriptet får ni gärna nämna det härSv: Omröstning: Programmeringsspråk
OBS! Det är inte jag som har slängt dit 200 annatSv: Omröstning: Programmeringsspråk
Mr T @thomassida.cjb.netSv: Omröstning: Programmeringsspråk
Det vore ju bra om sidan fungerade också....
The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers. The headers it did return are:
Kan inte öppna filen: No such file or directoryVänligen försök igen. at d:\www\digitalrice\thomasa88\rosta\rosta.cgi line 189.
Möts jag av när jag surfar dit.
/Anna-KarinSv: Omröstning: Programmeringsspråk
http://thomasa88.digitalrice.com/rosta/rosta.cgi?rostning=programmering
Det tycker jag är kanonbra,det ställer till oreda för dom som trixar med cookies.Sv: Omröstning: Programmeringsspråk
> <b>Det tycker jag är kanonbra,det ställer till oreda för dom som trixar med cookies.</b>
Och den största nackdelen är att en användare på en dator inte är samma sak som dess IP-nummer. Flera användare på samma dator, eller på samma nät som använder sig av NAT har ju samma IP-adress i webbserverns ögon! Mao, om jag röstar på sidan så kan sedan min sambo inte göra detsamma!
En kombination är att föredra! Först cookies, det fungerar för majoriteten av de som sköter sig, och sedan IP-nummer ifall en cookie inte hittas!Sv: Omröstning: Programmeringsspråk
Om jag loggar dem som x.x.x.x:Cookie och nån med samma ip anropar utan cookie kommer den ju att blockeras ändå :-/
Edit:
Och när jag bara körde cookie slängde nån in 200 röster ett av alternativen.....
Edit:
Menar du att jag ska försöka göra så att om personens webbläsare ej accepterar cookies så loggas ip:n? Problemet är ändå att de kan slänga cookien efter eller använda en annan webbläsare etc...
Mr T @thomassida.cjb.net