Jag köpte ny tandkräm igår. Min stora, viktiga fråga är nu: Det vill inte jag, barntandkrämen innehåller inte samma mängd flour och rengörande bakteriekulturer... Sen så får man så ont i magen om man alltid borstar tänderna i bamsetandkräm... Haha! Men det måste väl vara Bamsetandkrämen med honungssmak som man får ont i magen av? Just nu verkar det vara tandkräm med kebabsmak som ger mest magont... Här i köping säljer dom: Hehe roligt inlägg detta..... Jag tycker om vin så det är nog därför som jag gillar barntandkräm också! Eller så gillar jag vin eftersom jag tycker om barntandkräm! :-) Härligt, nu vet jag varför det finns över 30 sorters tandkräm, jag som har alltid tyckt att det är minst 25 för många, tydligen är tillåmé 30 för få... Tänk om vi kunde ha lika stor valfrihet när det gällde operativsystem... :-o I Japan finns alla möjliga smaker på tandkrämen. "Här i köping säljer dom:Tandkräm
Varför är det bara barntandkräm som smakar godis, och varför finns den bara på minimala tuber till överpris?? Tror de som tillverkar tandkräm att alla vuxna bara vill ha spearmint eller är det verkligen så? Jag vill iaf ha tandkräm med hubba-hubbasmak!! På stor tub!!
/ DavidSv: Tandkräm
Sv: Tandkräm
Men om barntandkrämen innehåller mindre "bra grejer" måste det väl gå att göra en vuxentandkräm med barnsmak (hur konstigt lät det då, "barnsmak")? Smaken kan man väl göra till vad som helst?
Appropå barnsmak, jag kom att tänka på en udda formulering som jag såg på en pizzeria en gång. Förutom alla vanliga pizzor kunde man köpa "barn, inbakt" för 40 kronor. Lät lite äckligt tyckte jag! :-)Sv: Tandkräm
Barnpizza, Barnhamburgare och Barnpasta. Sista jag var på en pizzeria så frågade jag vems barn de använt till barnpizzan jag beställt och fick "Grisens barn" till svar :-D
Åter till tandkrämen, jag har för mig att en av komponenterna som ingår i tandkräm inte går att dölja smaken på speciellt bra med annat än mint.Sv: Tandkräm
Men tycker att det är fascinerande att man överhuvudtaget kan tycka om dessa barntandkrämer.
Hela ansiktet vrider sig på mig när jag använder dom......det har ungefär samma effekt som när jag smakar vin......ansiktet vrider sig helt okontrollerbart i nån udda grimas.......
Iaf till din fråga om varför dom tar överpris på dom små tuberna så kanske det kan vara så att det är något dyrt gammalt lagrat vin som används som tillsats ;)Sv: Tandkräm
Förresten, vad är barntandkräm gjord av då, nu när vi har löst problemet med barnpizzorna???Sv: Tandkräm
Sv: Tandkräm
Blandannat grönt te, curry och en massa andra.
Mvh
MarcusSv: Tandkräm
Barnpizza, Barnhamburgare och Barnpasta. Sista jag var på en pizzeria så frågade jag vems barn de använt till barnpizzan jag beställt och fick "Grisens barn" till svar :-D"
Jag stannade för att käka i en liten när jag var ute körde bil och där sålde dom minsann : Pittipanna! Det ni...jag frågade inte om ingridenserna och inte heller om man får den serverad i pannan.