Jag undrar om någon känner till ett BRA program för att skapa mp3:or från en skiva som är kopieringsskyddad (ex. Winnerbäcks "Söndermarken"). Jag har köpt skivan men kan dessvärre inte spela den på min hemdator. Hämta dom i MP3 format på Direct Connect eller nåt sånt. Gör en "Tydal". > Jag har köpt skivan men kan dessvärre inte spela den på min hemdator. Det finns modifierade versioner av CDFS, åtmindstonde för Win95/98, vet ej om det finns för XP. Kommer ej ihåg vart, men du kan ju söka. Jo visst är skivan trasig men jag VILL ju lyssna på den och VET att folk lyckas skapa mp3or från såna skivor eftersom det tydligen går att ladda hem låtarna. Om det är ett programm som du är intresserad av, som hämtar låtarna på din CD, och som kan göra om dem till mp3, försök då med Audiograbber. > Klarar Audiograbber av skivor med kopieringsskydd då? En inställning är ju att säga "skivorna är trasiga, alltså ska man inte köpa dom" men det handlar väl i slutändan om att JAG vill lyssna på vissa låtar som råkar ligga på skivor som är skyddade. Ett alternativ kan vara att använda sig av något p2p-program och leta upp låtarna. Det är många skivor idag som ej går att spela på dator (Jag får hem mellan 10-40 skivor (Singel/Album) i veckan) Jag är ganska övertygad om att gamla CD-program på något sett "ser" på skivan på samma sätt som en fristående CD-spelare och därför inte drabbas av skyddet. > Jag är mycket nyfiken! Gärna matnyttiga länkar, tack! Det jag ville ha länkar till var information om att läsa en CD som audio och inte som alla moderna spelarprogram som data. Eftersom vanliga CD-spelare klarar kopieringsskyddade skivor borde man kunna simulera en sån i datorn med ett smart program.Kopieringsskydd
På jobbet (kass Win98 maskin) fick jag ett intressant fel:
Mediaspelaren meddelade att ett fel inträffat men efter det kunde jag helt plötsligt kopiera filerna till WMA-filer så nu funkar dom där men de filerna är låsta till den burken.
/PerSv: Kopieringsskydd
Du behöver ju inte ha dåligt samvete eftersom du ärligen köpt skivan.
Jag bojkottar skivor som har detta påfund, jag väljer att hämta dom på nätet i min "tysta" protest. Så mig förlorar dom som köpare..
/johanSv: Kopieringsskydd
Meddela skivbolaget att du vill lyssna på musiken på datorn, och att du som sista utväg valt att ladda ner låtarna. Eller så kan du fråga dom om dom kan göra mp3or åt dig, eftersom du har köpt skivan...Sv: Kopieringsskydd
Då är skivan trasig. Kan inte affären fixa fram ett helt exemplar åt dig får du väl kräva pengarna tillbaka.
Kolla gärna på min hemsida först innan du köper någon skiva, för jag har en lista på vilka album man bör undvika: http://www.tydal.nu/se/cd/Sv: Kopieringsskydd
Själv använder jag en CD spelare med optisk ut, kopplar den till optisk in som jag har på ljud-kortet (sb audigy platinum ex). Funkar kanon.
Men jag köper inte såna skivor om jag kan undvika det.Sv: Kopieringsskydd
Min fråga är alltså:
Vilket program lämpar sig bra för att skapa dessa mp3or?
Jag KAN naturligtvis ladda hem dom från nätet men varför förlita sig på att andra ska göra saker åt en?Sv: Kopieringsskydd
Sv: Kopieringsskydd
Det finns inga garantier för någonting eftersom skivorna är trasiga. Man bör inte befatta sig med dem. De är ju medvetet förstörda, gjorda för att skapa problem. Att folk betalar pengar för det är sorgligt.Sv: Kopieringsskydd
Om jag inte köper skivan förlorar JAG på det eftersom jag inte får höra låtarna när jag vill. Det är klart att man ska protestera mot oskicket att göra skivorna ospelbara men tills skivbolagen slutar med det vill jag ha en lösning som gör att jag kan lyssna på det jag vill, inte bara luta mig tillbaka och med uppgiven min säga "skivan är trasig, jag ger mig".Sv: Kopieringsskydd
Senaste versionen av Audiograbber ska enligt programmeraren klara av att rippa
"skyddade" skivor. Om det verkligen stämmer låter jag vara osagt. Har själv bara
en "skyddad" skiva men låtarna tankade jag från internet.Sv: Kopieringsskydd
Har även en gammal laptop med en "trög" cd på - här av någon anledning så går det att spela upp vissa.
Tror att nya kopieringsskydd skrivs för att passa nya cd/DVD-spelare så tips är att behålla gamla spelare.Sv: Kopieringsskydd
Är det någon som har teknisk information om vad som skiljer ett datorprogram (Mediaspelaren, WinAmp mfl) från vanliga fristående CD-spelare?
Det kan väl inte vara mycket mer än att de nya programmen läser en specialanpassad del av CD istället för att läsa på samma ställe som CD-spelare?
Jag är mycket nyfiken! Gärna matnyttiga länkar, tack!
/PerSv: Kopieringsskydd
http://www.tydal.nu/se/cd/Sv: Kopieringsskydd
/Per