Om man har två uppsättningar med uppladdningsbara batterier, en med 1500 mAh och en med 2000 mAh, kan man då jämföra dessa rakt av? Min lilla erfarnhet är att tillverkare av batterier spelar stor roll. Jag har fått ut mycket mer av "märkes batterier" 1500mAh än av "biltema" stuket 2000mAh.. Hurdana är märket Uniross i så fall... nån som vet? Ja, stämmer siffrorna så fungerar din kamera 33% längre Visst stämmer ditt resonemang, men kamerans livsläng riskeras att förkortas asevärt med 2000ma batterier. De har en tendens att explodera då deras ytterhölje är för tunt i de flesta fall. Själv köper jag aldrig mer än 1800ma av just denna anledning...Uppladdningsbara batterier?
Enkel matematik säger att de med 2000 mAh har 33% mer kapacitet än de med 1500 mAh. Är det då så enkelt att om man använder dem i en digitalkamera kommer kameran fungera 33% längre tid med 2000 mAh batterierna, eller finns även andra faktorer man bör ta hänsyn till?Sv: Uppladdningsbara batterier?
/johanSv: Uppladdningsbara batterier?
Gällande min ursprungsfråga... Om man i så fall jämför batterier av samma märke, gäller den enkla matematiken då?Sv: Uppladdningsbara batterier?
och en sak till, det finns inga uppladdningsbara batterier. Antingen batteri, annars ackumulator, men det är ju ingen som säger så så det var nog en dum kommentar =) Sv: Uppladdningsbara batterier?