Det är ett av dom viktigaste NEJ Vi någonsin sagt som Sveriges folk !!! Alltså, om jag har förstått dig rätt så är just ditt NEJ med stora bokstäver viktigast? Fast du skrev 3 NEJ i rubriken också, vilket utav de fyra NEJen är det som är viktigast. Och varför skulle vi hålla med om att just några utav dina 4 NEJ-ord skulle vara viktigast om 10 år? Finns säkert några andra frågor som kan vara bra att ha sagt NEJ till istället för ditt NEJ. T.ex. emu-valet kanske skulle behövt ett NEJ, men det vet vi inte än... Eller vad sägs om att ha ett kärnvapen krig? Det NEJet skulle vara viktigare än just nå't utav dina fyra NEJ i det förra inlägget... ;D Man måste lyssna på sånt djä.. bullshit Varför !!! ??? > <b>Jag litar inte ett djä.. dugg på Greker Portugiser, Spanjorer, Fransmänn mfl.</b> Du kan inte sammanfatta och lägga ord i mina "skrifter" som jag inte skrivit !!! > <b>Du kan inte sammanfatta och lägga ord i mina "skrifter" som jag inte skrivit !!!</b> >som lämnar fram minst argument . Sven skrev : Tänkpå de nya fattiga länder vi nu ska få försörja, om vi går med. Vi betlar redan årlingen över 20 miljarder till eu. Vi får tillbka en del av det. De ny aländern akommer att få mer än vad de betalat in. Det kommer till slut att bli europas förenta stater, vill ni verklingen det? Jag vill inte det och därför tänker jag rösta nej. > 3. osv. Dom kan inte stava till konvergens , än mindre till "krav" "Tänkpå de nya fattiga länder vi nu ska få försörja, om vi går med. Vi betlar redan årlingen över 20 miljarder till eu. Vi får tillbka en del av det. De ny aländern akommer att få mer än vad de betalat in. Det kommer till slut att bli europas förenta stater, vill ni verklingen det? Jag vill inte det och därför tänker jag rösta nej." Spelar ju som sagt ingen roll "hur" ni röstar.NEJ NEJ NEJ .!!!
Vi kommer igen senare !!!
Jag sätter en "tunna skit" på att Ni kommer att hålla med mig om 10 år.
Tycker SveSv: NEJ NEJ NEJ .!!!
*ironi, tala om vad vi pratar om...*Sv: NEJ NEJ NEJ .!!!
Att fredstanken är hotad !!!!
Så det skulle betyda att England , Danmark och
Vi tillsammans med Norge skulle vara hotade ???
om inte Sverige svara "ja" på EMU (kvalificerat bullshit)
Att man tar till sådana trix , är bara för att man har inte "bra på fötterna"
Det viktigaste NU är håll balans , vackla inte !!!
NEJ NEj NEJSv: NEJ NEJ NEJ .!!!
Jag litar inte ett djä.. dugg på Greker Portugiser, Spanjorer, Fransmänn mfl.
Dom skiter väl i avtal ! Ok nu kan vi väl överskrida lite ?? Åt helvete NEJ NEJ NEJ !!!
Vill inte Vi skall sammanblandas med "packet" packet med ! (I love Paris)
(I Love Athen)Sv: NEJ NEJ NEJ .!!!
Skulle man kunna sammanfatta din negativa inställing till EMU/Euro (och kanske även EU) som att du inte vill samarbeta med sydeuropa?
Är det det som är grundbulten i dina åsikter om EMU/Euro?Sv: NEJ NEJ NEJ .!!!
Jag älskar EU det är kanonbra, men jag känner mina pokerspelare på lukten !!!
NEJ NEJ NEJ , Vi skall inte ha med dom att gör på det"pekunjära" området tvs.Sv: NEJ NEJ NEJ .!!!
Det var därför jag skrev det som en fråga och inte som ett påstående. Du är den här som skriker högst för att vi ska rösta nej, men du är också den som lämnar fram minst argument och den som helt klart uttrycker dig sämst, därav att jag ställde frågan.
Som vanligt så verkar alltså dina argument förfalla till någon form av påstående mot sydeuropeer och är därmed inte ett nickel värda för mig! Fortsätt du att gorma och gasta, men med den typen av synpunkter tror jag inte du lär vinna några röster från andra än extremvänstern och extremhögern!Sv: NEJ NEJ NEJ .!!!
Ok. 1. Det är bara Vi Sverige som har respekt för konvergenskraven.
2. Det är bara Vi Sverige som har respekt för konvergenskraven
3. osv. Dom kan inte stava till konvergens , än mindre till "krav"
4 . kommer långt ner Vi tillsammans med Tyskland är närande, dom andra är tärande
Vi det lilla landet i Norden 9 miljoner är närande för folkhopen i söder.
Obs jag lägger inga,rassistiska värderingar i detta,inser att Vi behöver utjämna Men !!! aldrig med EMU
I allafall inte dom kommande 10 åren !!Sv: NEJ NEJ NEJ .!!!
"Det viktigaste NU är håll balans , vackla inte !!!
NEJ NEj NEJ"
Det är nog du som vacklar, i rubriken skrev du tre nej med 9 stora bokstäver, men senare ändrade du det till 8 stora bokstäver och en liten bokstav (litet j) ovan...du verkar inte vara fullt så säker som du påstår :-) Snart blir det "nej nej nej" sen blir det "nej", sen blir det "nja" och 14:e september blir det nog ett "ja", om än tveksamt... :-)
Du vacklar Sven...Sv: NEJ NEJ NEJ .!!!
Sv: NEJ NEJ NEJ .!!!
Intressant kommentar från den som skriver de mest oläsliga inläggen i hela Pellesofts forum, och troligtvis håller något slags rekord i antal stavfel per mening. Det är för övrigt bara tre "s" i "rasistiska".
MSSv: NEJ NEJ NEJ .!!!
Ett av de mest egoistiska inläggen i EMU-debatten här hittills. Med samma typ av argument kan vi ju sluta betala skatt och låta alla sköta sig själva också...självklart kommer några länder att få tillbaka mer än vad de betalar in, om alla fick tillbaka lika mycket som de betalat in hade vi ju inte behövt betala in pengarna från början. Sv: NEJ NEJ NEJ .!!!
En folkomröstning är bara en "vägledning" om hur "vi" vill ha det.
De styrande, om ett Nej blir majoritet, ändå välja att gå med i EMU.
BUT!
Om vi går med och blickar "bakåt" om 10 år och ser hur "bra vi hade det" "jämfört med nu". Vem säger att det hade blivit "bättre" att inte ha gått med?
Vem VET! att det bli bättre om vi går med eller stannar kvar utanför .... finns bara antaganden som ingen kan säga med 100 %-ig säkerhet kommer att infalla, vare sig argumenten kommer från Nej-sidan eller Ja-sidan.
cya,
/PatrikB