"Viktigt! Om du vill kontakta mig så använd pelle@pellesoft.se och svara inte på detta brev för detta nyhetsbrev kommer inte läsas av fysisk person." Håller med hans svenska är inte den bästa, moderna ungdomar, inte så viktigt. >Håller med hans svenska är inte den bästa Jag har ändrat texten nu. Intressant att ingen kommenterat på 6 månader ;-) Jag brukar bli påhoppad så fort något stavfel eller särskrivning smyger sig in i texterna. Jag gör så gott jag kan för att försöka skriva ordentligt - så fortsätt att säga till så jag kan rätta eventuella stavfel för jag gillar inte heller när det är slarvigt men ibland blir man blind, ni vet hur det är.. >Ha, ha, apropå kasta sten i glashus. *s* Whopps :-) apropå Nu har jag haft fel en gång detta år :-)Är inte jag en fysisk person?
- Pellesoft's Nyhetsbrev
Det står att nyhetsbrevet inte kommer läsas av någon fysisk person.. är inte jag en fysisk person?
Skärpning på grammatik, Pelle. I alla fall när det gäller brev som skall läsas av (skickas ut till) "10870" e-mail adresser.Sv: Är inte jag en fysisk person?
Och det är det egentligen inte, budskapet är viktigare, rätt eller fel stavat.Sv: Är inte jag en fysisk person?
Ha, ha, apropå kasta sten i glashus. *s*Sv: Är inte jag en fysisk person?
Sv: Är inte jag en fysisk person?
Du har stavat rätt på glashus , sten och kasta , men fel på appropå ! betyg 2.0
Man måste kunna stava rätt på två meningar i rad.
Budskapet är det Viktigaste, rätt eller fel stavat.Sv: Är inte jag en fysisk person?
Svenskt uppslagsord
apropå prep.
på tal om
Tack till Puman för denna kanon länk
http://lexikon.nada.kth.se/cgi-bin/sve-eng
Nu gjorde jag en sk. "pudel"