Jag har tidigare frågat efter om det finns någon som kan sälja en Vb6 Pro. Det har inte gått så bra kan jag säga, ingen intresserad har anmält sig. Problemet är att den inte finns att köpa längre, men jag skulle bra gärna vilja ha en för att kunna uppgradera från Vb5 där jag befinner mig idag, till Vb6, och kanske rentav till Vb.Net då eventuellt. Hej! En lösning är att köpa motsvarande .NET-licens och sedan köpa cd-skivorna till VB6 (kostar några hundralappar), det var vad jag fick veta när jag kollade detta för ett år sedan. Vet inte om det finns VB.NET Pro att köpa separat eller om du måste köpa VS.NET. Tack för tipsen. Ring till http://www.linsoft.se dom säljer updateringar från vb5 det kommer antagligen att kosta 5700:- med uppdateringern Prata med Åsa Brott det gjorde jag. Tel till dom är 013 - 31 15 88. Tack för tipset om Linsoft också. Nu behövde jag inte nyttja det då itbutikken.dk efter några veckor lyckades fixa fram en Vb6:a. Den gick bra att installera och verkar funka, billig var den också.Vb 6 Pro köpes, hyres, lånas eller nått
Microsoft vill inte hjälpa till och hänvisar till andrahandsmarknaden! Kul!
Hur som helst, här står jag då på andrahandsmarknaden. Finns det ingen Pellesoftare som kan förbarma sig. Jag skulle vilja låna, hyra, köpa, vad som helst, en Vb6 Pro.Sv: Vb 6 Pro köpes, hyres, lånas eller nått
Om jag inte minns fel så sålde de VB 6 Pro på www.itbutikken.dk. Visserligen en dansk affär, men med svensk sida och leverans till Sverige. Har själv beställt datorpylar där ifrån och är helt nöjg
//månsSv: Vb 6 Pro köpes, hyres, lånas eller nått
/JohanSv: Vb 6 Pro köpes, hyres, lånas eller nått
Det verkar stämma så långt att de, www.itbutikken.dk, säger sig ha Vb6, billigt dessutom. Jag har också beställt. Återstår att se om de verkligen kan leverera.
Jag har också tidigare från Microsoft fått beskedet att man kan få köpa Vb6 vid en samtidig beställning av .Net. Detta visar sig dock inte stämma med verkligheten. Vid min förnyade kontakt med MS igår hänvisade de till andrahandsmarknaden.
Jag återkommer med besked om hur danskarna klarar leveransen!Sv: Vb 6 Pro köpes, hyres, lånas eller nått
Priser till VB6 uppdatering finner du inte på deras hemsida men dom har dom hemma.
Mvh WilliamSv: Vb 6 Pro köpes, hyres, lånas eller nått