Jag är i behov av en Socket A processor och undrar om någon av er har en över. Jag kan tänka mig att köpa den. Men då jag saknar pengar är jag öppen för möjligheten till byteshandel. ;o) Socket A, är det för AMD Athlon? Isåfall har jag en 1000 MHz liggandes. Av denna filen att döma: Nä, låna den får du inte, de innebär ju att jag någon gång i framtiden får tillbaks den och det gillar inte min sambo, mer skräp i lägenheten. Jag kan skicka den till dig + ett moderkort som jag tror, men inte är helt säker på, är defekt. Istället för pengar så skriver du någon liten mjukvara till mig när jag har något behov? Låter som en helt okej affär. Men vi kanske bör bestäma vad liten mjukvara annses vara. Vad skall vi säga: en timme, en dagsarbete(8h), en vecka(40h)? För du gör en väldigt bra affär om jag istället hade tagit ut konsult arvode. Sökes: Socket A processor
Sv: Sökes: Socket A processor
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/23986.pdf
Är förmodligen en AMD Athlon en Socket A. Kan jag få låna den av dig på obestämd tid? ;o)
Du kan begära tillbaks den när du vill. Sv: Sökes: Socket A processor
En Socket A processor i 1GHz klassen ligger ju på pricrunner runt 250kr-350kr. Vilket inte ger mycket tid om man använder konslult arvode. MEn jag är ju generös. Kan ju tänka mig att ge dig dig en hel dag a 8timmars full efektiv arbetstid.
Låter det okej med dig?
Eftersom du bor i göteborg ser jag det som helt onödigt att du skickar den till mig. Du slipper lägga ner på porto om jag istället hämtar den hos dig. Jag får den dessutom snabbare. ;o)
Nu saknas bara ett grafikkort. MEn jag tänkte köpa ett nytt till mig själv. Låta mitt gamla vandra ner genom familje ledet och tillslut ta det som blir över till servern.