Hej Hmm en billig gammal dator som har ett bra fungerande batteri är väldigt svårt att få tag i (om inte nästan omöjligt). Jag letar fortfarande efter en, men jag har dragit ner lite på kraven nu, batterit behöver inte vara så jätte bra. Kolla in min hemsida www.prisguiden.nu där jag samlar in annonser med begagnade datorer. kolla under inlägget "Hewlett Packard – Omnibook 4150" i detta forumet.. Det är inte jag som säljer datorn, men jag kan säkert få ner den till 3000-3400kr om du är intresserad. Kan detta vara något? Har Acer 291LCi 8500:- Använd par veckor. lol har en bärbar 486 DX 100 Mhz (har för mig de) med 8 MB intern minne och 500 MB hårddisk men vete tusan om den är värt något speciellt. <b>Cazz</b>, två frågor.. Har den nätverkskort och vad ska du ha för den? :) Skojar du?? Cazz: Kolla gärna upp exakt vad det är för modell, och skicka över ett pris så får jag fundera :) Har tittat lite och det är en IBM Thinkpad 701CS.Köpes: Billig bärbar dator
Är intresserad av en billig bärbar dator, en gammal jätte billig alltså. Har kollat runt lite men de flesta jag sett har haft dåligt batteri, och det är det som är viktigast att den har ett fungerande batteri. Bara så jag kan ta med när jag åker nånstans el. liknande för att fördriva tiden med.
/RickardSv: Köpes: Billig bärbar dator
Eftersom det är batterier som först blir dåligt i en bärbar dator (Oftast i alla fall).
men Lucka tillSv: Köpes: Billig bärbar dator
Sv: Köpes: Billig bärbar dator
//AndreasSv: Köpes: Billig bärbar dator
http://www.pellesoft.se/development/forum/view.asp?msgid=114560&forumid=73&sum=1#114560
jalleSv: Köpes: Billig bärbar dator
Acer Ferrari F3000 Pris: 15.000 Helt ny i oöppnad kartong Kvitto och garanti finns. Kontakta mig för mer info.. Priserna är P.O.KSv: Köpes: Billig bärbar dator
Kanske ska bygga något kul av den :)Sv: Köpes: Billig bärbar dator
Det jag kan svara på den ena är att jag köpte ett ett instickningskort på 10/100 ´som fungerar hur bra som helst för jag brukade ha datorn innan till att lagra filer för att ta med sig hem.
Datorn är en IBM och jag ska se lite mer när jag kommer hem om du vill.Sv: Köpes: Billig bärbar dator
Alltid bra att ha (ännu) en dator som kan stå och brumma lite i ett hörn :)Sv: Köpes: Billig bärbar dator
ÄR inte 100% säker men är antingen en 75-100 MHz 486DX4
IR
520 MB Hårdisk
8 MB internminne
Ljudkort inbyggd
2 Externa kortplatser
En enkel dockningstation
Extern Diskettstation
10'1 skärm
När det gäller nätverkskortet så är det
D-link DFE-650TXD
Om man tänker sig för så är ju nätverkskorter mer värt en dator tror jag :)
Vad jag kan ta för det vet jag inte så skicka et förslag så får jag se.