Hej, det är otroligt många som hört av sig och är intresserade. Jag skall berätta en hemlis för er, vi är 70 - Microsoft har 40 personer som utvecklar Windows, så ni förstår vad detta innebär - megahäftigt. Idé för loggan: ta ordet tokroligt, men skriv det med ett mono-type teckensnitt, gärna t.ex. lucida console och modifieradet andra o't till att vara en smiley. Färg på nå't har jag ingen aning om... lekte lite med Onkelborg's förslag.. Jag hittade en site som hade otroligt snygg design - vad tycker ni andra? Är det något man kanske skall ta och försöka efterlikna? Finns ju drag av pellesofts design där till skillnad att det är lite mjukare kanter - men som sagt, jag fastnade verkligen för den.. Jag tycker att den är för mörk, för mycket bilder samt att det är en massa randigt. + att det är plottrigt... Dessutom har de ju inte använt hela skärmen... :/ Ne, usch säger jag. ;) Det var nog bara introsidan du såg nu. Klicka in dig som gäst eller sök något så visas helskärm. Jag tycker den var snygg. Skulle gärna se att tokroligt får liknande drag. TO BE HONEST! Tja varför inte en tävling om design Pelle :) varför inte först beskriva vilka som är målgruppen? <b>varför inte först beskriva vilka som är målgruppen?---></b>Roger håller helt på det. Målgruppen är en av det viktigaste punkter som måste vara klar innan man börjar grumla på design m.m. Jag kom på en liten idé under helgen... Varför hålla på att diskutera massa sådanna frågor? Sånt skall väll vi som jobbar med projektet fixa, varför annars ha designers? > <b>Jag skall berätta en hemlis för er, vi är 70 - Microsoft har 40 personer som utvecklar Windows, så ni förstår vad detta innebär - megahäftigt.</b> Kanske är dom helt värdelösa, men de kan ju åtminstone ge andra ideér.70 pers sökes - logotyp sökes!
Det finns lite saker som man kan kasta ut i luften redan nu och det är små saker som däremot tar tid och kräver sin man att fundera ut.
Först å främst behöver vi ett namn, men eftersom jag står för domänen tokroligt.nu - så får det helt enkelt bli det namnet "tokroligt". Vi använder inte ".nu" ifall vi får för oss att göra .se av det senare.
Vad som skulle vara roligt är att om folk skulle kunna skissa på en logotype. Det vore roligt om alla som har lite talang för detta gör ett försök. Ni har helt fria händer vad gäller typsnitt, layout, storlek och eventuella extratexter. Eftersom det inte finns någon grundlayout så är det extra spännande - loggan brukar nämligen sedan styra hur hela sitens design brukar bli.
Det skulle även behövas någon symbol, något ritat eller liknande som man kan förknippa med sajten - typ maskot eller liknande. Här behövs också funderas lite kring vad det skulle kunna vara.
Alla bidrag skickas förslagsvis upp genom att helt enkelt lägga in dessa i filarean, sen pekar vi ut dessa i ett brev och på så sätt kan man såväl ändra logga och därigenom slippa massa krångel.
Så, lycka till. Ta på er tänkarhatten och sätt igång att vara lite kreativa. Skriv gärna förslag om du inte kan rita eller designa - någon kanske får en ide av det du föreslår.Sv: <b>70 pers sökes - logotyp sökes!</b>
<bild></bild>
hm...Sv: <b>70 pers sökes - logotyp sökes!</b>
http://www.pellesoft.se/upload/program/prg00644.zipSv: 70 pers sökes - logotyp sökes!
Ps. Loggan var lite för rolig om jag får tycka :-)
http://www.lavalife.com
HälsningarSv: <b>70 pers sökes - logotyp sökes!</b>
Sv: 70 pers sökes - logotyp sökes!
Sv: <b>70 pers sökes - logotyp sökes!</b>
tyckte inte alls om den designen Pelle!, dels var den för mörk o sen så var den (enligt min mening) för liten, om vi nu ska tänka att hela den här stora projektet ska rymmas.
Jag antar att tanken med denna proojekt är att skapa nånting helt nytt, nått häftigt! nåt som inte liknar nått. nått som drar till sig. rätta mig om jag har fel!.
Jag anser att så småningom borde "Desingn/reklam-gruppen" komma med helt nya och olika förslag om till sajtens-design. man borde dels också komma överens om vilka färger/nyanser sidan ska ha osv osv. Och innan man kommer på nån logga måste allt detta diskureras i förväg, det brukar ju vara så att en sida formas efter en logga!
En liten detalj också. det kanske borde skapas en "intern- prjekt sajt" för de som är med projektet. En sida där de mas ska diskutera de interna grejer. Som tex. förslag av loggotyper. m.m.
Ps. Är mkt intresserad av denna projekt! anmälde mig redan idag till lissu för att vara med i desing delen!
mvh Hector Sv: <b>70 pers sökes - logotyp sökes!</b>
Det är ju både roligt och trevligt sen kan man ju rösta på den bästa förslaget.
Antingen en tävling i logo eller design eller både och.Sv: <b>70 pers sökes - logotyp sökes!</b>
är det samma personer som hålls på lunar? dvs 12-17åringar (iaf mest av dessa)
eller är det för äldre? (18-30)
eller vad?
designen borde anpassas för vilka som ska använda den.
man kan inte bara ta en design från tex en sajt för tex hardcore programmerare och säga att den ska funka för fjolliga 14isar.. hur snygg designen än är..
lunars design är klockren för den gruppen folk de har.. lite lagom gullig och en töntig liten gubbe-logga..
//RogerSv: <b>70 pers sökes - logotyp sökes!</b>
Kan man inte be nån illustratör fixa nån snygg "Tokroligt"- logga??
men så fort jag har tid... så ska jag också försöka skissa på nån logga!!
mvh // Hector70 pers sökes - logotyp sökes!
Tokroligt
"På tok för roligt"
Hur låter det?
Det undre skulle kunna vara under "Tokroligt" texten i en logga, eller? =)
Bara en idé...
/ThomasSv: <b>70 pers sökes - logotyp sökes!</b>
40 personer? Pratar du om Microsoft Sverige nu eller? Den siffran får du nog ta och backa upp om någon seriöst ska tro på den Pelle!Sv: <b>70 pers sökes - logotyp sökes!</b>
http://www.tjockapa.com/images/tokroligt_copy.jpg