Om jag inte har räknat fel just nu så är fördelningen enligt följande: Saknar ytterligare några personer inom vissa kategorier - är någon intresserad? Jag ser ut att ha hamnat i databaskonstruktion eller vad de heta. Skriv det till Lissu så kan hon kanske ändra det.70 pers sökes - söker fler resurser..
<info>
Projektsamordnare 2
Programmerare 41
Test/controller 11
Databas/modellering 6
Projektledning 4
Design/reklam 9
Marknadsföring/ekonomi 1
Expertreferens 1
</info>
Som det ser ut här så är det lite brist på några områden. Snabbt förklarat tänkte jag skriva vad de roller innebär som behöver fyllas på med några till.
<ul>
<li><b>Projektsamordnare</b>
Då projektet är mycket stort så behövs några personer som kan hjälpa till att sköta pappersjobb i olika former. Det kan vara anmälningslistor, hjälpa till att maila ut information eller kanske hantera konton, lösenord och liknande. Det kan även innebära att man rapporterar jobbad tid, tar hand om ev löner, bokar lokaler eller liknande. Detta är likt ett sekreterarjobb.
<li><b>Projektledning</b>
För varje grupp, och det kommer bli flera grupper för inte minst programmerare, design, osv så behövs någon som kan hålla samman allting - berätta om vad som händer i de olika projekten, lägga upp tidplaner och se till att resurser finns om det skulle behövas. Tidplanerna kommer sättas väldigt generöst för vi skall göra detta på den tid man känner för att hjälpa till, inget tvång med andra ord.
<li><b>Design å reklam</b>
Förutom att bara göra en design, så behövs folk som kan översätta det som görs till html-form så nästa gäng kan ta vid och börja programmera intelligensen bakom. Jag tror att vi skulle kunna vara 15 personer här som kan hjälpas åt.
<li><b>Marknadsföring och ekonomi</b>
Det kommer behövas minst 5-10 personer som kan hjälpas åt att försöka saluföra och presentera denna tjänst om det skall fungera. Det kan även behövas ekonomiska aspekter för att veta om vi skall söka någon form av bidrag eller liknande.
<li><b>Expertreferenser</b>
Hela tanken är att vi skall lära oss nya saker. Därmed behövs några experter som kan fingera panel och hjälpa övriga grupper med tänk, ideer och ingångar av olika slag. En expertpanel kan vara hur stor som helst. Vet du med dig att du är riktigt bra på något så hör av dig. Det kan vara allt från betaltjänster, programmering, design eller i stort sett vad som helst. Vi kommer också få med oss några från Microsoft som hjälper till.
</ul>Sv: 70 pers sökes - söker fler resurser..
Behöver några till designers, två projektledare samt folk inom marknadsföring. Hör av er till "Lissu" om ni är intresserade och inom vilket område.
http://www.lissu.nu/pellesoft/04stat.asp
HälsningarSv: <b>70 pers sökes - söker fler resurser..</b>
Försöker mig hellre på Reklam/Design vilket jag önskade.Sv: <b>70 pers sökes - söker fler resurser..</b>