Hej Pelle! Hej, Jag håller nog med Magnus, faktiskt. Det är faktiskt en ganska vanlig funktion på forum. Pellesoft har klarat sig bra från sådana behov, men ibland har jag faktiskt också känt att man helst bara skulle vilja slippa se inläggen från vissa personer; det förstör ju övrig diskussion. Bara för att jag irriterar mig på någons sätt att skriva inlägg innebär inte nödvändigtvis att jag tycker att den människan skall ändra sig. Och om någon irriterar sig på mina inlägg så är jag troligtvis inte särskilt intresserad av att veta det.Ignorera användare
Ett förslag till en framtida funktion; nämligen möjligheten att kunna välja att ignorera en given användare i forumen, dvs dölja deras inlägg. Så om jag ogillar att någon kverulant skriver nonsensinlägg så slipper jag se det istället för att trilla i fällan och skriva något syrligt svar, vilket hela forumet säkerligen vinner på!
Mvh,
BPSv: Ignorera användare
Om du stör dig på någon person, varför inte kontakta denne och istället säg vad du tycker om dennes inlägg. Varför bygga massa rutiner och tjänster om det nu bara är ett fåtal som du stör dig på. Jag anser att detta är något som borde kunna lösas på ett enklare sätt.Sv: Ignorera användare
Standardlösningen är väl att de inläggen är på en enda rad, och där står det "meddelande från ignorerad användare", eller något i den stilen. Sen kan man få se meddelandet genom att klicka på det.
Rent tekniskt är jag inte insatt i hur det bör fungera, har alldeles för lite databasvana.
Det är inte alltid nödvändigt att kontakta folk, ofta helt meningslöst. De man irriterar sig på ändrar sig i regel inte, och man kan ju irritera sig på vissa personer utan att det är något direkt "elakt" eller "dåligt" de skriver.Sv: Ignorera användare
Hittills har det varit hyfsat bra stämning på pellesoft, men OM det skulle förvärras kan detta vara ett sätt att minska friktionen. Bara ett tips på en eventuell funktion i framtiden alltså, inget annat..