Hej allihopa. Jag skrev detta i nyhetsbrevet i söndags: http://www.pellesoft.se/other/mail/2003/2003-10-19b.htm sätt en STOR fet nyhet om sånnt här på förstasidan på pellesoft.. Som ansvarig för en webbsite kan jag helt enkelt inte göra hur mycket som helst för det tar oerhört mycket tid att bara administrera texter, meddelande och annat som löpande måste göras. Hm... Nu när jag kollar i brevet så ser jag nå't om nå'n chat, ja... :) he he....jag lästa bara nyhetsbrevet halvvägs! Tycker också att det skulle vart lite senare typ 18-22, då hade jag iaf kunnat närvara. 17.00 är ju alldeles för tidigt. Hur skulle betydligt tidigare vara? Jag skulle säga 3 och 5. Information i forumet t.ex. hade kanske ökat chansen att man kommer ihåg det. Även om man läste nyhetsbrevet i söndags så hinner man glömma bort det (man orkar ju inte registrera det i kalendern...;-) ). Jag läser nyhetsbreven men har lyckats missa detta. Synd, för jag hade gärna deltagit. När det gäller tiden så tänk på att många jobbar till 16, 17 eller 18.00 på vardagar OCH att inte alla jobbar med programmering och därför inte kan komma ifrån under arbetstid. 19 eller 20.00 vore en bättre tid om det ska vara på en vardag tycker jag. Jag ska se vad vi kan göra, men som det ser ut just nu så lutar det åt att lägga dessa chattar på arbetstid istället för kvällstid. Det kan också bero lite på vilket ämne som berörs. Finns det någon möjlighet att kunna läsa det som skrivits under chatten i efterhand? Absolut, en av funktionerna i vårt chatt system är att spara ned allt som skrivs för att kunna publicera i efterhand...Chatt angående ASP till ASP.NET migering!
Igår kväll klockan 17.00 genomfördes en svensk chatt på http://msdn.microsoft.com/chats angående ASP till ASP.NET migrering. Tyvärr så var deltagandet mycket lågt och jag är nu lite nyfiken på vad det kunde bero på...
1. Ointressant?
2. Tekniska hinder, du kom inte in på chatten?
3. Dålig tid (17.00 - 18.00), vilken tid skulle passa isåfall?
4. Dåligt med chatt?
5. Dålig information?
Jag skulle uppskatta din feedback på detta för att kunna planera in vilka typer av aktiviteter som vi på Microsoft ska genomföra mot utvecklare, var bussig och ta några minuter att skicka ett mail till: tcmswe@microsoft.com som är vårt alias för The MSDN Code Machine Sweden.
MvhSv: Chatt angående ASP till ASP.NET migering!
Hej
Jag mailar samma synpunkter.
Jag visste inte ens om att det var en sådan chatt på gång.
Sen är nog tiden helt fel, i alla fall för mig som slutar 16.10 och sitter med häcken full på dagtid. Senare på kvällen typ 20.00 hade varit bättre, då har man hunnit komma hem, ätit och kollat mail och det som man ska göra.
/Anna-KarinSv: Chatt angående ASP till ASP.NET migering!
Synd att så lite folk kom dit.Sv: Chatt angående ASP till ASP.NET migering!
jag läser aldrig nyhetsbreven så om det någon gång skulle stå något kul där så missar jag det garanterat...
jag är nog inte den enda som inte läser nyhetsbreven (eller?)
//RogerSv: Chatt angående ASP till ASP.NET migering!
Enklast är att faktiskt börja läsa nyhetsbreven - då hjälper ni mig och minskar min arbetsbörda avsevärt samt att ni faktiskt får lite information också som kan vara matnyttigt men inte får plats på framsidan. Inför version 4 av pellesoft kommer framsidan vara ännu mer spartansk. Därför kommer då nyhetsbreven vara ännu viktigare för dig så du vet vad som händer.Sv: Chatt angående ASP till ASP.NET migering!
Fast fråga mig inte varför jag missade den... :(Sv: Chatt angående ASP till ASP.NET migering!
men det bästa vore att det skulle vara nån gång på kvällen... PLUS att man visar ett sånt nyhet i första sidan, det är viktigt med sån info!Sv: Chatt angående ASP till ASP.NET migering!
Sv: Chatt angående ASP till ASP.NET migering!
En bättre tid är ju att lägga något sådant runt 21.00 så att man har hunnit hem, käkat lite middag, umgåtts med ungarna + läxläsning med ungarna.
Efter 21.00 har liksom allt lugnat ned sig och man kan koncentrera sig mer på annat, som att chatta.
OK, en annan kanske är fel "målgrupp" 37 år, 3 barnsfar .... ô¿ô ....
cya,
/PatrikBSv: Chatt angående ASP till ASP.NET migering!
Säg mellan 10 och 11 på förmiddagen?
Är det fel att lägga detta på arbetstid?
På dagtid är det svårt att komma ifrån, i alla fall för mig som nog inte kan motivera att jag chattar på arbetstid med något som rör mitt fritidsintresse.
På kvällarna har man hunnit att göra undan det som ska göras.
Jag kan tänka mig att det inte bara är folk på företag som är intresserade av en sådna här chatt.
/Anna-KarinSv: Chatt angående ASP till ASP.NET migering!
Hade ingen anning att det var, ville gärna vara med :(. Men mellan 17.00 och 18.00 har inte jag kommit hem från jobbet. Förstår att Johan inte vill jobba hela natten, men en senare tid, (när de små har gott och lagt sig, alltså efter 22.00) hade varit bra.
Det är bara mina 5 ören.
- MSv: Chatt angående ASP till ASP.NET migering!
/JohanSv: Chatt angående ASP till ASP.NET migering!
Jag får intrycket av att utvecklare som jobbar som utvecklare har möjligheten att vara med på chattar som berör deras uppgifter på arbetstid, medans "hobbyutvecklare" inte har den möjligheten.
Kom gärna med kommentarer, jag skulle gärna skapa fler chattar (även på kvällstid) men jag har också en familj som vill träffa mig. :)
Mvh