Som nybliven bonusmedlem så tänkte jag kolla möjligheten att bevaka vissa inlägg (som jag tex kan göra nu när jag startar detta ämne). När du skriver ditt inlägg och väljer rum så får du 2 eller tre alternativ längst ner. Antingen bevakning via email, eller imail. Du får även alternativet via ICQ om du angett din icq-adress i din profil. Visst det som du skriver förstår jag, men går det inte att bevaka inlägg i en tråd som jag INTE själv startat? Nej det går inte. Att det blivit markerat så vet jag faktiskt inte. Nu hålls en ny pellesoft på att byggas och det kommer finnas helt andra förutsättningar så håll dig till tåls. Jepp ger mig till tåls, tycker det är en suverän funktion som du gärna får lägga lite energi på att fixa.. Hej, Hej, jag prioriterar främst att göra klart det som saknas, finesserna måste jag invänta och tar dom eventuellt om jag håller på med andra saker i samma sektion. Denna funktion kräver lite tänkande och inte minst strategi.Bevaka inlägg
Men hur gör jag för att bevaka ett ämne som jag inte startat?
Jag lyckas inte hitta hur man gör!
Har sett att andra lyckats..
hhmmSv: Bevaka inlägg
Du kan när du vill ändra vad som skall hända genom att redigera din huvudtråd och ställa om detta. Jag ändrade nu så att du får ett email när jag skriver detta meddelande.
Välkommen som bonusmedlem och tack för att du sponsrar pellesoft.Sv: Bevaka inlägg
Jag trodde jag hade ställt in email på denna tråden... hhhmm
Jag får ju upp dom alternativ du nämner, men bara om jag startar ny tråd. (det gjorde det även när jag inte var bonusmedlem)
Går det inte att bevaka när jag besvarar en annans persons tråd?? Då ser jag inga alternativ.
Tex så ser ett par personer ut ha kunnat gjort det i tex denna tråden [<b>Forumet kan visas felaktigt</b>]
Hoppas jag var tydligare i min fråga nu...Sv: Bevaka inlägg
Problemet med bevakade trådar är tyvärr att det blir en väldigt massa studsande mail då folk tyvärr är slarviga med att uppdatera sina epost-adresser. Men det kanske blir bättre nu iom att det blivit så mycket bättre med spam.
/PelleSv: Bevaka inlägg
Sv: Bevaka inlägg
hur går det med bevakningen av inlägg som man inte själv har startat eller skrivit i? Verker inte som att det går nå vidare...Sv: Bevaka inlägg
Vad jag menar med strategi är faktiskt att om allting automatiseras så kommer folk bara till pellesoft när något gäller dom specifikt. Det kan i sin ut medföra att istället för att svara på tre andra personers problem bara inriktar sig på sitt - alltså gynnar det inte alla medlemmar.
Hoppas ni förstår varför jag bromsar detta för att fundera ut om det är bra eller inte.
Jag har skissat på några alternativ och skall se om jag inte kan både ge er det ni behöver som stöd (för det inser jag att det är) samtidigt som det gynnar samtliga bäst.