Hemma så sitter jag med BBB's ADSL lösning och kan inte komma åt visa sidor här på pellesoft. bland annat forumet. Jag fick det problemet förut och fick tipset att ställa in Cookies. Som ni säkert redan vet så har jag stora problem med att just få till det med cookies och den automatiska inloggningen. Lösningen primärt är att ta bort den automatiska inloggningen men det verkar inte räcka det heller. Det går minst sagt troll i rutinen.kommer inte åt forumet.
Jag får hela tiden att servern inte finns, DNS error typ. Andra sidor så som systemdokument, programbanken, Frekventa frågor går bra att komma åt även om jag får något konstigt databasfel på sidan.
Nu undrar jag om någon annan har haft detta problem eller om jag är ensam med detta?
- magnusSv: kommer inte åt forumet.
I IE så går man på Verktyg=> Avancerat => Sekretess => Avancerat. Där klickar du i Tillåt Sessions cookies.
Det löste problemet för mig.
//Anna-KarinSv: kommer inte åt forumet.
Den 23/2 som senast släpps den nya hemsidan och dom som varit där har dock inga problem att logga in alls så jag hoppas detta är löst med den nya teknik jag använder mig av. Men tills dess:
Scenario som har hjälpt mig - för jag har också problem skall ni veta:
<info>
1. I internet explorer finns inställningar på verktyg. Välj fliken "Sekretess" och knappen avancerat och markera "tillåt session cookies".
2. Gå till pellesoft och vid inloggning väljer du "problem logga in". Skriv ditt lösenord och när du ser ditt namn i listan - stäng webbläsaren.
3. Gå in igen och antingen så loggas du in automatiskt, men se även till att markera "logga in automatiskt" så brukar det fungera.
4. Se även till att om du kör Norton Antivirus - stäng av scriptblocking, gör punkt 1-3 och sen kan du aktivera din scriptblocking igen.
</info>
Lycka till och hav tålamod