Hej allesammans. <b>Skall man få ta bort sitt egna inlägg i en tråd?</b> Jag tror att man skall få ta bort sitt inlägg nu när jag tänker efter. Redan idag kan man ju redigera det - och därmed tömma ut, korrigera, eller säga ursäkta - postade i fel forum osv. Eftersom den rutinen fungerar så bra så tror jag att jag även skall tillåta borttagningen faktiskt - på prov i alla fall. Under selektering, skulle man kunna få välja ett datum som sökningen görs mot? 4. Skulle kanske sitta fint med nån funktion som gör att man kan markera alla som lästa om man så vill.Frågor om nya forumets funktionalitet!
1. Vi har haft detta uppe på tapeten tidigare och jag har nu i nya forumet byggt om så att det går att ta bort enstaka inlägg i en tråd utan att det blir något fel. Nu kommer frågan- Skall man få ta bort sitt egna inlägg i en tråd?
2. Jag har byggt en sektion kallad "selektering". Med denna så kan man ta fram rapporter ur forumet som berör en själv. Idag finns 3 rapporter - behövs några fler?
1. Lista senast postade inlägg
2. Lista bevakade trådar
3. Lista trådar som besvarats
3. Är begreppet stängd/löst otydlig eller kommer detta fungera ? Finns något bättre ord för dessa förutsättningar?
4. Finns det några övriga synpunkter på dagens forum som inte är bra eller ni har funderat på?
Tack på förhand
/Pelle JohanssonSv: Frågor om nya forumets funktionalitet!
Vet inte, MEN man ska inte få ta bort inlägget om det finns svar till just det inlägget. Samma sak när det gäller redigering, finns det svar på inlägget (oavsett om det är ett "huvudinlägg" eller ett svar) ska man inte få redigera inlägget. Vill man lägga till något eller ändra något kan man posta ett nytt inlägg, på detta sätt slipper man missförstånd som uppstår pga av att någon ändrar tidigare inlägg i diskussionen.
/JohanSv: Frågor om nya forumets funktionalitet!
Fler kommentarer tack..Sv: Frågor om nya forumets funktionalitet!
det jag efterfrågar är att kanske kunna ange ett datum en vecka tillbaks i tiden för att enbart få den senaste veckans lista med besvarade frågor?
Har man lagt flera svar kan det vara skönt att få ett mindre resultat att leta igenom.Sv: Frågor om nya forumets funktionalitet!
Då slipper man ha en del som man kanske inte vill läsa att dom är markerade som olästa.