Hej allesammans och välkomna till det nya forumet. Här kan ni ställa frågor och komma med synpunkter rörande de funktioner som finns att tillgå. En sak som skulle kunna klargöra llite mer var man befinner sig: Kommer, ligger i pipen. Jag kommer säga till när det är dags att samla in alla synpunkter. Fram tills dess är det ingen idé - har aldeles för mycket kvar. OK Hej Pelle! Under Programarkiv : I gamla forumet är det lätt att få en överblick av vilka inlägg som är nya sedan jag var inne i forumet senast (röda N längst till vänster). I det nya kan man bara se vilka man inte läst överhuvudtaget (fetstil). En avsevärd försämring tycker jag. Nej det stämmer inte. Om en tråd du läst tidigare får ett nytt inlägg blir tråden markerad som oläst igen, dvs fetstilt. Jag var nog lite otydlig. Om jag varit inne i forumet på morgonen och sedan återvänder på eftermiddagen så ser jag direkt i gamla forumet vilka trådar som har nya inlägg (rött N). Detta ser jag oavsett om jag läst trådarna eller ej.Frågor och svar rörande nya forumet
Det finna massa som är nytt, så fråga på bara. Tyvärr är alla som varit på nya pellesoft inte läskunniga utan bara sätter igång och säger att saker är fel eller fattas. Anledningen är att det är nytt - och då finns förändringar.
Tre saker:
1. Inlägg som inte är lästa är fetstilta
2. Inga inlägg visas förrän du väljer vilka forum du vill se
3. Om man inte är inloggad ses det inte förrän man postar, då ombeds man logga in
Tänk även på att det finns rutiner som inte är klara än så ha överseende.
HälsningarSv: Frågor och svar rörande nya forumet
Skulle vilja se vilken forumavdelning man är på när man klickat ett inlägg. Överst står "/start /forum /tråd" och jag tycker det hade varit tydligare att ha tex "/start/forum/asp - allmänt".Sv: Frågor och svar rörande nya forumet
Men samla upp det du, det lär säkert vara något jag missar. Sv: Frågor och svar rörande nya forumet
Samlar på lite till i denna tråd.
Sökfunktionen har jag skickat in ett felmeddelande om en gång, att den inte verkar söka ut det som jag vill, men nu till den nya sökfunktionen.
Jag gjorde en sökning på "sourcesafe" och hade valt "Hela pellesoft" som alternativ, inget svar. Valde "Forum" och då fick jag en del svar. Är det så att "Hela pellesoft" inte inkluderar forum och artiklar, eller hur skall jag tolka det? Kan ju vara så att även den sökfunktionen ligger i pipen =) men ville bara dryfta av mig det.
PS
Gjorde samma sökning på "gamla" PS och fick ett helt annorlunda svarsresultat.
DSSv: Frågor och svar rörande nya forumet
Hittat en liten detalj som jag tycker är inkonsekvent. I det gamla forumet (vyn Nya inlägg) ser man vem som startat tråden under rubriken "Insänt av". Det man ser är nicknamnet. Samma sak är det när man öppnar en tråd. I det nya forumet ser man personens riktiga namn i vyn "Nya inlägg" men däremot ser man nicknamnet när man öppnar tråden.
It's not a bug, it's a feature ... eller ...
//JanneSv: Frågor och svar rörande nya forumet
Saknar min lilla "nisch" Windows hårdvara , dvs hur man kommer åt portarna och minne !Sv: Frågor och svar rörande nya forumet
//JanneSv: Frågor och svar rörande nya forumet
Sv: Frågor och svar rörande nya forumet
Jag skulle kunna få samma effekt i nya forumet förutsatt att jag alltid läser alla "feta" trådar varje gång jag går in. Det gör jag dock sällan. Oftast ser jag på rubriken om jag är intresserad av tråden eller om jag tror att jag kan hjälpa. Först därefter öppnar jag tråden.
/Janne