Hej allesammans. Trevligt.. däremot tror jag många kommer att missuppfatta "Hela pellesoft". Första tanken när man ser det är ju att man söker på hela sidan dvs allt till och med forumet så jag tror att de som inte läst detta inlägg kommer ta fel där. Vet däremot inte vad man skulle kunna skriva annars. :-/ Håller med Dorsal om "Hela PS"Info: Ny sökmotor i nya forumet
Jag har försökt att bygga om sökmotorn till nya pellesoft och detta innebär en del förändringar mot tidigare. Dels så kan du använda några nya termer:
<info>
AND
OR
NEAR
</info>
Men även:
<info>
AND NOT
NOT NEAR
</info>
Du kan också använda * om du inte vet hur hela ordet svavas
<info>
ADO AND aduse* (som skulle kunna varit adUseClient
</info>
Om du skriver + blir det AND
Om du skriver , blir det AND
Om du skriver OCH blir det AND
Om du skriver ELLER blir det OR
Jag tar gärna emot feedback på om era sökträffar blir lite mer intressanta nu. Tänk även på att om du söker på "hela pellesoft" är det endast statiska sidor, väljer du forum eller artiklar blir det sökning för respektive område. "Hela pellesoft" innebär alltså inte samtliga sektioner.
Om det är några sökningar ni gör som ni vet borde resultera i träffar så skriv dessa här så skall jag försöka svara på om det är fel, eller om jag måste ta hänsyn till ytterligare information.
Obs! Sökningen visas inte som en popup och jag kommer även lägga till dessa förklaringstexter samt ytterligare att man även kan ha en avancerad sökruta på "resultatsidan". Det är bara beta som sagt.Sv: Info: Ny sökmotor i nya forumet
Sv: Info: Ny sökmotor i nya forumet
Skall kolla upp med de problem och "dåliga" träffar jag haft, vill du ha dom som separata felmeddelanden, eller som inlägg i denna tråd?
I droplistan står på engelska siten "Forum", men i menyn Message Boards., Tryckfelsnisse?